maandag 2 mei 2016

Voorbereiding

Er bereiken mij berichten van lezers en –essen over toenemende ontwenningsverschijnselen omtrent deze blog. Nu herken ik dit verschijnsel temeer we, naar mijn idee, alweer veel te lang thuis zijn. Ook bij mij begint het zo stadig aan weer te kriebelen. Zoals ik al eerder meldde gaat het op 9 mei aanstaande aan boord van de Ferry in Hoek van Holland, om voor een kleine twee maanden een deel van Engeland te gaan verkennen. Maar dat gaat niet zomaar.

DSCN0071 (800x600) (2)

Allereerst is er een update gekomen voor het maken van de begeleidende foto’s voor deze blog. Want laat ik eerlijk zijn, de fotografe wordt wat trager en dat moet gecompenseerd. Dus komt er een snellere camera, die ook nog eens een zoombereik van 30 keer heeft. Vanaf nu is naar het, te nemen, onderwerp toelopen ook verleden tijd.

DSCN0072 (600x800)

Vervolgens hebben we een enorme investering gedaan in de “overnachtingen”. In Engeland is het dun gezaaid, wat betreft campings en camperplekken, dus zijn we nu lid van “Britstops” een organisatie van “gratis” overnachtingen. Deze zijn dan gevestigd bij Hotels, Wijnboeren, Boerderijen en niet te vergeten bij Pubs.Tijdens het bestellen raakte ons huisnummer zoek, waarna ik, onmiddellijk, een extra E-mail naar de organisatie stuurde met het juiste adres. Ik kreeg per ommegaande een mail retour met de melding dat ze een 2e exemplaar zullen sturen. Nu zullen ze in Engeland snel zijn, maar zo snel? In ieder geval is 1 exemplaar aangekomen. Mochten ze twee hebben verstuurd, dan zweeft die nog ergens boven de Noordzee.

DSCN0074 (800x600)DSCN0073 (600x800)

Ook de ANWB is weer met een bezoekje vereerd, waar een kilootje of wat, aan camping boeken en beschrijvingen van het landschap, is ingeslagen plus het on- en  benodigde kaartmateriaal.

Een intelligente ANWB medewerkster, ja ze schijnen nog te bestaan, duidde ons nog op een een stel “koplampstickers”, want….. we gaan in Engeland “links” rijden, waardoor onze koplampen verblindend kunnen zijn op het tegemoetkomend verkeer. Nu zie ikzelf daar geen bezwaar in, maar het schijnt ook nog eens wettelijk verplicht te zijn.

DSCN0075 (800x600)

Thuisgekomen en nieuwsgierig geraakt naar deze stickers pak ik ze uit. Want om heel eerlijk te zijn zie ik regelmatig, ja zelfs vaak, Engelsen op het vasteland rijden “zonder” deze stickers, of ze hebben hun lampen afgeplakt met 2 stukjes zwarte tape, die zeker geen 11.95 euro hebben gekost. Sterker nog, daar koop je 6 rollen tape voor. Op het begeleidende vel, van 1 meter bij 70 centimeter, staan 137 manieren waarop je de stickers moet gebruiken. Om te beginnen staat “ons” type auto niet vermeld en zoek het dan maar eens uit. Tot slot raadpleeg ik YouTube en kom daar alleen maar Engelse filmpjes met uitleg voor de Engelse koplampen tegen. Daarna besluit ik de stickers “stand-by” te houden en te wachten tot we worden aangehouden door een intelligente Engelse agent, die ik dan de stickers overhandig zodat hij of zij ze “deskundig” kan opplakken.

PHOTO_20160502_092741 (800x449)

Vandaag wordt, door onze vertrouwde garage, een nieuwe distributieriem gemonteerd en bij de rest van de camper de technische puntjes nog even op de i gezet, zodat we met een gerust hart weer op weg kunnen.

O ja, vergeet ik bijna nog iets. Ik ben nog even aan het stoeien geweest met de zogenaamde lay-out van deze blog. Zo zijn er rechts op de pagina een aantal diaseries toegevoegd en onderaan de bijdrages is de mogelijkheid om te reageren. Ik zou zeggen, schroom niet en laat iets van je horen. Mocht het de spreekwoordelijke “spuigaten” uitlopen met de reacties, nou dan stoppen we er toch gewoon weer mee?