zondag 15 mei 2016

Hoddesdon 5

DSCN0421 (800x600)

DSCN0419 (800x600)

MAX VERSTAPPEN wint de Formule 1 race in Barcelona Catalunya, op 18 jarige leeftijd en een paar dagen na de overstap van Torro Rosso naar de Red Bull stal, dus in een, voor hem, nieuwe racewagen.

Oké, ik heb dus gekozen om naar de F1 race in Barcelona te gaan kijken, terwijl de anderen kiezen voor een wandeling in de omgeving.

DSCN0413 (800x600) - kopieDSCN0412 (800x600)

DSCN0416 (800x600)DSCN0417 (800x600)

Ali komt terug met een paar prachtige plaatjes uit de omgeving. Wat is het soms toch vreemd om mooie dingen ver weg te zoeken, terwijl het vlak om de hoek is.

De wandelaars gaan een welverdiend drankje drinken en even later sluit ik mij bij hen aan. De dames nemen een wijntje en even later nog eentje en niet veel later schenkt Mink nog eens bij. Nu is 2 wijntjes bij Ali “de max” en een half uurtje later wandelen we richting “Fish & Eels”, een pub in het dorp.

DSCN0426 (800x600) 

Engelser dat dit krijg je het niet en tevreden nemen we plaats aan een tafel op het terras, aan het water. Nu loopt er wel een jongetje de lege spullen op te ruimen, maar een bestelling opnemen, nou nee. Ik meld me binnen aan de bar en dat is een gulden schot, want zo werkt het hier. Je bestelt aan de bar, betaalt daar ook direct en je eten wordt aan je tafel gebracht.

DSCN0427 (800x600)

Het wordt al een beetje “chilly”, dus vraag ik of we een andere tafel kunnen krijgen. “No problem at all”, dus nemen we plaats aan het raam. Wat een heerlijke sfeer en ambiance, om maar te zwijgen van het eten. Terwijl de bediening al vanaf 11.00 uur op hun benen staan, blijven ze vriendelijk en voorkomend.

We gaan ons wel vermaken, hier in Great Brittain.