vrijdag 20 mei 2016

Charlbury 1

Niets zo veranderlijk dan…….. Het plan voor vandaag is om naar Bourton on the Water te gaan en daar is iedereen op voorbereid. Half elf staat het startsein op ingesteld, dus kan ik nog heerlijk even genieten van de Nederlandse Volleybal dames, die ItaliĆ«, met 3-0, van de vloer vegen op het OKT (Olympisch Kwalificatie Toernooi). Maar er broedt iets in de camper, al kan ik daar niet geheel de vinger op leggen. Dan komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw van Ali, ze heeft een “ander” plan en als Ali een ander plan heeft, kun je maar beter luisteren. Met veel omhalen en omwegen komt het eruit “Het is beter om….. eerst naar een camping in Charlbury te gaan, want… en dan volgt een hele uiteenzetting. Het snijdt hout, dus rijden we vandaag geen 73 kilometers, maar het worden er maar 51 km.

DSCN0636 (800x600)

Door lieflijke stadjes en glooiende wegen.

DSCN0637 (800x600)

Langs schitterend gelegen pubs, met welluidende namen als “The Black Prince” of “The Red Lion” en “The Duke”.

DSCN0641 (800x600)

Golvend langs weelderige bossen,

DSCN0644 (800x600)

of wuivende koolzaad velden. Als we de laan naar de camping opdraaien, worden we verwelkomd door een zee aan boterbloemen.

DSCN0647 (800x600)

Daarin vredig grazende pony’s en paarden…. Ik zeg een week, maar we boeken eerst voor 2 nachten.

Mijn humeur is tot een minimum gedaald, Ali molt mijn “Janny”, er is een hoekje uit.