vrijdag 27 mei 2016

Stratford-upon-Avon 4

Eerst maar even over de nasleep van onze lekke band. Nogmaals worden we gebeld door de Four Point Assistence om te vertellen, wat we al wisten, dat de monteur rond 17.00 uur komt. Want ik heb hem zelf al gebeld hoe het ervoor staat. Ook de NKC SOS International meldt zich weer, kortom, er wordt op afstand goed aan ons gedacht.

DSCN0922 (800x600)

Om 17.30 uur komt Andy met de gerepareerde band en tien minuten later staan we weer op 4 poten. Als hij de rekening presenteert, moet ik wel even slikken. Hij is tweemaal hier naartoe gereden, heeft de band gerepareerd en durft daar het bedrag van achttien Engelse ponden voor te vragen, werkelijk, achttien pond. Eigenlijk kan ik het nog niet geloven.

Vandaag gaan de fietsen van de camper en fietsen we naar het stadscentrum, door een alleraardigst lief laantje.

DSCN0924 (800x600)

Op een klein marktje ontdekt Ali deze vreemde groente. Bij ons noemen we dat gewoon asperges, maar alternatief als Engelsen zijn, wordt het “Engels gras”. Toch vraag ik bij een ander kraampje hoe “zij” asperges noemen, “asparagus” is het simpele antwoord.

O ja, Ali heeft de verantwoording van het fotonemen weer op zich genomen, “want ik neem toch andere foto’s, dan jij” vindt ze.

DSCN0923 (800x600)

Ach, zo kom ik ook nog eens in beeld, nietwaar.

IMG_1568 (800x600)

Dat wordt ronduit goedgemaakt als Jikke een foto wil nemen van onze lunchpauze. Een zeer charmante jonge dame biedt aan de foto te nemen. Het gaat zo vlug, dat ik nauwelijks de tijd heb mijn buik in te houden.

Dan gaat het naar de “Holy Trinity Church”, waar Shakespeare ligt begraven.

DSCN0930 (800x600)DSCN0929 (800x600) 

Maar juist op dat moment wordt er weer iemand begraven en is de toegang tot de kerk voor ons “Off Limits”, dus kan Ali haar fotolusten botvieren op de grafzerken. Na een kwartier zijn ze nog bezig, of zoals Mink het verwoordt “zu wille um niet kwiet” en verhuizen we naar het Anna Hathaway Cottage.

DSCN0936 (800x600)

Ze woonde hier tot aan het huwelijk met William Shakespeare……

Op dit moment vliegt mijn betaalde Wi-Fi toegang eruit en is er geen signaal meer te bekennen.

Lang leve BT Wi-Fi  “My tongue will tell the anger of my heart”. 

Bron: The Taming of the Shrew.