zaterdag 28 mei 2016

Stanford-upon-Avon 5

Gisteravond vindt Ali het toch hoog tijd worden, dat ik me even, onder de douche, iets meer welriekend ga maken.Tegelijkertijd kan ik ook even mijn haar wassen. Als ik, nadat ik mijn haar heb nat gemaakt, mijn hoofd weer onder de douche houdt, verbrand ik bijkans mijn hoofdhuid. Ik zoek naar een mengkraan, maar die is niet te vinden. Heen en weer springend spoel ik mijn haar. Letterlijk en figuurlijk verbrand, maak ik mijn opwachting bij de receptie, om mijn beklag te doen met “I have nearly burned my balls and feel like a cooked lobster”.

DSCN0943 (800x600)

Vanochtend komt Jikke mij lachend melden, dat de receptie “maatregelen” heeft getroffen met het ophangen van dit papiertje. Als ik de receptie vertel dat het dan misschien handig is een mengkraan te plaatsen, wordt het met “Your the only one who complained” afgedaan. Lekker dan!

Vandaag, als de dames van het boodschappen terug zijn, nemen we een kijkje bij een markt(je).

DSCN0944 (800x600)

Maar het enige wat we kunnen ontdekken is de afgedankte rommel van de verkopers. Dus stappen we op de fiets om een fietstocht te maken van rond de 28 kilometers door de “rural” omgeving. De vertaalapp moet er aan te pas komen om te ontdekken dat “rural” landelijk betekent.

DSCN0947 (800x600)DSCN0946 (800x600)

“Rural” wordt het zeker en voor Ali is het genieten, nu ze weer als hoffotograaf is aangesteld.

DSCN0965 (800x600).

Als we het Mary Arden House passeren, moeten we daar ook even kijken. Het was het eigendom van de moeder van William Shakespeare en ligt in het dorpje Wilmcote, een kleine 5 km van Stratford-upon-Avon. De entree is 12.50 pond per persoon, maar dat laten we maar even aan ons voorbij gaan. Wel nemen we een kop koffie in het restaurant, vanwaar je pardoes de “farm” in kan lopen, maar dat doen we natuurlijk niet.

  DSCN0970 (800x600)

Op de terugweg ontdekken we een allerliefst paadje langs de Avon, waar zich maar liefst een verval van 25 meter voordoet.

DSCN0972 (800x600) DSCN0975 (800x600)

Nu wordt het ons duidelijk wat het nut van de “Narrow Boats” is. De sluizen, in dit kanaal, zijn namelijk maar 7 foot breed, dus veel breedte blijft er niet over. Deze meneer vertelt mij dat er vanaf Kennet & Avon 11 sluizen zijn, met allemaal deze afmeting.

DSCN0976 (800x600)

Ali voelt zichzelf in de zevende hemel als ze deze engel op een begraafplaats ontdekt.

Vanavond gaan we in de “The Salmon Tail” pub een hapje eten.