woensdag 11 maart 2015

Benidorm 3

Vandaag werd het weer  een ‘adult portion’ van Benidorm. Om half twaalf zitten we aan de koffie op de boulevard, waar het circus ‘Benidorm’ aan ons voorbij trekt. Een vast kleding voorschrift bestaat hier niet. Spanjaarden lopen over het algemeen nog met de winterjas aan, terwijl de vooral zichzelf liefhebbende mannen, waar de zwaartekracht het allang heeft gewonnen, zich in een zwembroekje gehuld over de boulevard bewegen.

IMG_20150311_132734 (593x800)

Dan heb je ook nog de Engelsen. Zowel de dames als de heren hebben geen enkele gene. Aan de roodverbrande ledematen zijn ze al van verre herkenbaar en vaak dichterbij gekomen zijn ze bijna allemaal zwaar getatoeƫerd.

SAM_7890 (800x600)

Dan de verschillende kroegen. Je hebt Nederlandse kroegen die je direct aan de naam herkend.

SAM_7887 (800x600)

En de Engelse kroeg, herkenbaar aan de volgende zaken. Er komt het meeste lawaai vandaan en op het terras liggen of hangen ze met ontbloot bovenlijf, bierdrinkend te schreeuwen. In dit soort kroegen wordt ook geadverteerd met ‘Two Pints’ (2 glazen) voor…..

IMG_20150311_143036 (800x593)

Het is een hele belevenis en wandelen door de oude binnenstad naar het ‘andere’ strand, waar we in een schitterend parkje terecht komen. Maar in de schaduw is het toch een beetje frisjes.

SAM_7905 (600x800)

Als ik via de trappen weer naar het ‘Levante’ strand terug wil lopen, geef ik dat na 4 treden op. Mijn knie speelt teveel op om de gehele klim te voltooien. Let wel de hele boulevard is minstens 3 km en we zijn al 2 uur aan het slenteren.

IMG_20150311_131544 (593x800)

We raken nog even in discussie op welke verdieping ik nu een appartement zal kopen. Maar als ik binnen informeer, kijkt de meneer mij heel vreemd aan en ontstaat er een Spaanse spraakverwarring, blijkt het een hotel te zijn.