zondag 22 maart 2015

Benidorm 14

Hoewel voor ons allebeide het herstel heeft ingezet, blijft het een moeizame zaak om ook maar iets te doen. Ali heeft inmiddels bij de receptie gemeld dat ons vertrek is uitgesteld in verband met onze gezondheid. En dat komt goed uit. We hebben water nodig omdat het vullen van een Coca-Cola fles niet alleen veel moeite kost omdat het van ver moet komen, maar we gebruiken hetzelfde water ook om het toilet door te spoelen (natuurlijk wel uit een andere fles). De water aansluiting bij onze camper staat geen Gardena aansluiting toe. Ik heb een complete kist met aansluitingen, maar dit gaat nooit werken. Ik loop naar de receptie en vraag om hulp. Deze wandeling brengt mij al geheel buiten adem. Na 10 minuten komt de ‘technische’ man en achter zich aan sleept hij een gigantische slang. Maar ook hij heeft niet een passende aansluiting en ook als ik hem een aansluiting wijs, waar hij wel die slang op kan aansluiten, schudt hij zijn hoofd. Ik ben allang blij, want de waterslang van hem ziet eruit of hij er gister nog een olietank mee heeft leeggezogen. Hij loopt weg en komt met een prachtige koperen aansluiting aanlopen waar mijn Gardena uitstekend op past. “Gracias Señor” en hij sluit mijn slang aan. Hij blijft staan. Ik nogmaals “Gracias Señor”, maar hij blijft onverstoorbaar staan. Met handen voeten probeer ik hem duidelijk te maken dat ik de koperen koppeling, na gebruik, “Subito retorno” zal brengen, maar de enige actie die ik bij heb bewerkstellig is het grijpen naar zijn portofoon. IK heb het vermoeden dat hij navraag bij de receptie doet over welke ‘bijchoogem’ op nr. 30 staat en hoelang die ‘pipo’ nog blijft staan. Na een gesprek drukt hij me nog een aantal keer op het hart de koppeling “echt” terug te brengen. Iedere keer als hij zich herhaalt bevestig ik zijn verhaal met “Subito, Subito” in de veronderstelling dat ik met ‘’onmiddellijk, onmiddellijk” antwoord, maar blijkt  Subito “plotseling” te betekenen (Subito retorno = plotselinge terugkeer).

O jonge, die Herman heeft zo een geweldig gevoel voor talen, toch?