maandag 9 mei 2022

Henxel 1

 Vijf uur in de ochtend is het als ik een bezoekje aan het toilet breng. Weer op bed, overvalt mij het "schoolreisje" spanningsgevoel. Tjonge, dat is een tijd geleden. Maar wat ik ook probeer, het gaat van kwaad tot erger. Ik begin zelfs al te piekeren, of ik de camper wel goed heb afgesloten. Ik zeg het jullie, hoe ouder, des te gekker.

We mogen pas om 3 uur op de camping aankomen en dat heeft hoofd-technische aankopen aangegrepen om eerst maar een bezoek aan Obelink te plannen. Om niet te vroeg aan te komen, vertrekken we rond een uur of tien.


Onderweg valt het mij opeens op dat Hoofd-fotografie wild om zich heen aan het knippen is, terwijl er helemaal niet zoveel valt te zien. Bij navraag blijkt het bloeiende koolzaad in haar belangstelling te staan. Ieder zijn of haar hobby, nietwaar?


Nu hebben wij de indruk, dat het op maandag altijd redelijk rustig is, maar dat is een utopie. Desalniettemin, slaagt Hoofd-bijzondere aankopen redelijk snel en kunnen we afrekenen. Als Hoofd-Obelink-bezoek haar verbazing uit aan de jongeman aan de kassa, kijkt hij haar meewarig aan: "Mevrouw, de maandag is altijd de drukste dag." Ik denk hem erop te betrappen, dat hij terugdenkt aan gisteravond en nu tot de conclusie komt dat hij die laatste 2 biertjes niet had moeten nemen.

We rijden naar onze camping voor de komende veertien dagen en melden ons aan. Dat is snel klaar want alles is besproken en al betaald. Jammer dat we bij het verlaten van de parkeerplaats worden geblokkeerd. Eerst door een Duitser, die zich gaat aanmelden. Later door een Nederlander, die zegt dat hij een eindje "achteruit" zal rijden, maar vervolgens "vooruit" rijdt en de hele boel, alsnog, vast zet. Gelukkig maant Hoofd-rust mij en laten we het gelaten over ons heenkomen.


Als we eindelijk zitten en van de rust genieten, komt de plaatselijke tuinman de percelen van een broodnodig onderhoud voorzien. Grasmaaier, kantenmaaier en een bladblazer plus een onkruid brander, het hele arsenaal komt langs.


Maar we zitten met, links, op 5 meter ons privé toilet, privé douche en een eigen stort voor toilet en grijs water.
Had ik al gezegd dat het warm was, vandaag? Nee, nou, het was warm vandaag!