zaterdag 21 mei 2022

Henxel 13

 Voor diegene die op de blog zit te wachten, sorry. Ik werd in beslag genomen door eerst de 3e vrije training van de Formule 1 in Barcelona. Waarna we nog 10 kilometer gingen fietsen, om nog net op tijd voor de kwalificatie weer bij de camper te zijn. Op de terugweg, maakt Hoofd-cuisine een afspraak in het restaurant, welke aansluit op de kwalificatie. Dus, met een lekker voldaan gevoel zit ik nu te tikken, want het eten was weer heerlijk.

De fietstocht, uitgezet door Hoofd-beweging, gaat op het laatste deel dwars door Winterswijk. Alleen wordt de route niet meer aangegeven door fietsroute bordjes, dus komt het aan op de navigatie skils van Hoof-route. Nu heb ik daar al vaker over gesproken en mijn bewondering daar over geuit. Vanmiddag bereikt mijn bewondering toch wel een hoogtepunt. Al slingerend door de buitenwijken, ben ik al snel het spoor bijster, terwijl Hoofd-fiets alsmaar roept dat het "allemaal goedkomt."


Hier houden we even halt om deze prachtige Ford Ltd Country Squire Station Wagon, uit 1974 vast te leggen. Als ik om me heen kijk herken ik, min of meer, de plek waar we staan. Gerustgesteld, dat we nu vast wel op tijd zijn voor de kwalificatie, stap ik weer op de fiets.

Nadat we ons door de menigte van de markt hebben geworsteld, komen we weer op, ook voor mij, bekend terrein. Dit is gewoon weer de route naar de Albert Heijn.


"De Bataaf" staat heerlijk te pronken in de zon, met draaiende wieken maakt het een prachtig plaatje. Let ook even op de, in bloei staande, waterlelies.


Na het eten, wandelen we nog even over deze gigantische camping. Nu is de naam "camping" niet helemaal op zijn plaats. Ik denk meer aan kamp. Want dit enorm uitgebreide terrein biedt "maar" ruimte aan 60 plekken om te kamperen. Weliswaar allemaal met eigen toilet/douche. De rest wordt ingenomen door meer dan 300 huisjes/chalets. Tijdens die wandeling valt mij dit vogelhuisje op. Tenminste, ik denk dat het een vogelhuisje is. Maar bij nadere bestudering vraag ik mij af of het misschien alleen bedoeld is voor de zogenaamde "brievenbusvogel". Eén ding kunnen we zeker van zijn, dit is een kwestie van "scheef wonen"

Trouwens, Max start morgen als 2e, naast Charles, die op Pole staat.