vrijdag 27 mei 2022

Holzminden 5


 We stappen vanmiddag nog even op de fiets voor een tochtje langs de Weser. Het waait, maar het zonnetje houdt ons nog een beetje op temperatuur. Opeens zien we een buizerd, prachtig over de velden zweven, op zoek naar een prooi. Als ik mijn fototoestel pak, zie ik uit mij ooghoeken een kraai aankomen. Onverschrokken valt hij de veel grotere buizerd aan, om hem op die manier te verjagen. Het is een prachtig schouwspel. Ik neem een aantal foto's en met een beetje geluk en veel inzoomen, is het toch gelukt het gevecht, in de lucht, vast te leggen.

Onderweg naar Höxter slaan we linksaf naar het werelderfgoed, slot en klooster Corvey. Hoofd-klooster heeft zin in koffie met rabarbertaart, hoe kom je erop.


De volgende keer nemen we ons tentje mee, want kennelijk mag je in de kloostertuin overnachten, gezien het tentje wat hier is opgezet.


Het is druk bij de ingang van het slot Corvey en het kost me dan ook veel moeite alle mensen even aan de kant te dirigeren, want ik wil graag een foto zonder al die toeristen.
Het restaurant is, nog steeds, gesloten, en bij het museumwinkeltje is de rabarbertaart helaas op. Terwijl Hoofd-souvenir nog even iets van prularia probeert te scoren, probeer ik nog, via Viaplay, een stukje van de 1e vrij training in Monaco te volgen. Jammer dat er aan het tafeltje voor mij een wedstrijdje plaatsvindt tussen een stel, wie het eerste zijn of haar pakje sigaretten leeg gerookt heeft.


Terug bij de camper ben ik getuige van twee stoere knapen, die een, denk ik, heel frisse duik in de Weser nemen. Kijk dat vind ik nog eens stoer.

Ik moet nu stoppen, want volgens Hoofd-data neemt dit teveel MB's