zaterdag 14 mei 2022

Henxel 6

 Iets verlaat door de spannende ontknoping van de 8e rit in de Giro d' Italia.

Eerst even over gisteravond in het restaurant op de camping. Het was heel bijzonder, zo'n plank met drie gerechtjes die je dan moet delen. Maar de jongedame, die de bestelling kwam opnemen, zullen we scharen onder de noemer "personeel is moeilijk aan te komen" dezer dagen. Vooraf geven we aan, dat we geen vlees eten. Daarna noemt ze de gerechten op waar dan geen vlees in zit. Waaronder, houdt U vast: "Parelhoen." Hoofd-bestellen, die ook met de kaart in de hand zit, vraagt: "Bedoel je de Parelhoen van de Poelier?" "Ja", zegt het lieve kind, "dat is toch geen vlees?" Ik kijk schielijk om me heen, maar kan geen verborgen camera ontdekken.

Eerst maar even klagen, want ik had gehoopt op een hele warme dag, maar dat valt een beetje tegen. Nog voor de lunch wil Hoofd-inkopen de voorraden bijgevuld hebben, dus is het voor 12 uur dat we al op de fiets zitten om de AH onveilig te maken. Het heeft zo zijn voordelen, want het is nog relatief rustig in de winkel.

Onderweg terug ontstaat er een heftig dispuut omtrent de aan-  en verbouw van het bovenstaande huisje. Ik zie duidelijk potentie, even een paar kozijnen rechtzetten, water en licht aanbrengen, dan ben je wel klaar. "Nee, die ik verderop heb gezien lijkt mij mooier en die is van steen. We fietsen door!


"Kijk, deze! " roept ze even later enthousiast. "Hier hoeft alleen maar een nieuwe voor- en achtergevel in." We moeten het nog maar eens over hebben.


Na het eten gaan we nog even op foto safari naar Winterswijk. Daar staat de molen De Bataaf. Deze molen  is een korenmolen die in 1801 aan de Bataafseweg 20 werd gebouwd en die tot 1958 in werking was voor het malen van graan. De molen heeft de naam te danken aan de Bataafse Republiek. De molen werd opgericht door de Hervormde Kerk, om met de opbrengst ervan de predikanten te kunnen betalen. 
Ja, deze foto is vanuit de hoogte genomen want is het resultaat van de DJI Mini 2 Drone. Ik heb ook een filmpje gemaakt maar die volgt later.