dinsdag 10 mei 2022

Henxel 2

 Kennelijk hebben we, of liever ik, thuis te weinig gedaan in de vorm van bewegen. Want de dag van gisteren trekt toch een zwaardere wissel op mij dan gedacht. Natuurlijk, een te korte nachtrust plus 2,5 uur rijden, dan 1 1/2 uur in een gigantische hal rond slenteren, om vervolgens de camper op zijn plaats te zetten. Spierpijn, dat is wat ik 's avonds ervaar. Ik vergeet natuurlijk de plotselinge warmte van gister.

Vandaag lijkt het een mooie dag te worden, maar als de bewolking over de camping komt en de wind begint aan te trekken, is de korte broek en een T-shirtje kennelijk te weinig.

Natuurlijk moeten de nieuwe aankopen nog wel even uitgepakt en opgezet worden. Een nieuw tentje voor de stoelen en een nieuwe droogmolen. He, waarom schrijf je eigenlijk "een nieuw droogrek" en " een nieuwe droogmolen?"

De luifel wordt dan wel opgezet, maar de steeds sterker wordende wind laat het ding klapperen alsof het ieder moment kan opstijgen. Dat verstoort dusdanig mijn moment, als ik even op bed diep aan het nadenken ben, dat ik maar besluit het apparaat naar binnen te draaien. Als ook het nieuwe tentje plat wordt gewaaid, is het helemaal gedaan met de rust.


   Hoofd-afspoelen is maar wat blij met deze luxe om alles bij de hand te hebben.

In de middag wordt er ook nog regen verwacht en die berichten worden ondersteunt door dreigende luchten, om ons heen. Hierdoor wordt het een dag van "hangen", want zo noemen jongelui dat tegenwoordig "hangen".

Als Hoofd-informatie lekker verdiept zit in het verhaal op haar E-reader, stopt een ouder echtpaar, op de fiets, naast haar. "Is het hier in September en Oktober ook koud mevrouw" opent hij het gesprek! Aan de toon van het antwoord hoor ik een ergernis aankomen. Kennelijk wil het echtpaar hier in het najaar een plekje huren, maar de openingsvraag is ietwat onhandig. Ze willen even in het toilet/douche kijken, maar dat vragen ze niet. Aangezien de deur van het hokje naast ons al open staat, gaan ze maar een wc deur verder.

Trouwens, de regen die valt is alweer opgedroogd voor het het gras raakt.