dinsdag 27 februari 2018

Rio Mar 2


Eerst maar even over onze ontmoeting!

Gisterenmorgen krijg ik deze foto, van 26 februari 2013, precies 5 jaar geleden van “Google Best Memories” op mijn telefoon. Dit is de toenmalige reisleider van onze Marokko reis. Ik besteed daar niet zoveel aandacht aan, totdat….. we op de camping Rio Mar staan en er een dame met een hond aan komt wandelen. Ik ken haar, maar weet haar nog niet “thuis” te brengen. Dan opeens… maar natuurlijk, de Marokko reis. Nelly en Jan staan ook op deze camping. Er ontstaat een “Memory Lane” gesprek… “maar weet je”, zegt ze opeens “Arie en Astrid komen ook hier een paar dagen staan!”

IMG_20180226_200306 (800x450)

Herinneringen en nieuwe camper belevenissen vullen de avond. Een heerlijk wijntje, lekker eten waardoor de tijd vliegt en voor we het weten is de avond alweer voorbij.

DSCN6666 (800x450)

Maar laat ik het even hebben over onze plek, die we niet zonder slag of stoot kunnen bemachtigen. Terwijl hoofd financiĆ«n ons inschrijft bij de receptie, loop ik even over de overvolle camping. Ik ontdek een plekje, pal tegenover waar we vorig jaar stonden. Maar we krijgen een andere plek toebedeeld. Dus rijd ik de camper daar naartoe. Pal achter ons aan komt een Engels stel. Kennelijk krijgen die dezelfde plek aangewezen, want als ik wegrijd om de plek van vorig jaar uit te proberen, komen zij aanlopen. Onze camper past daar niet, dus rijd ik weer terug. Wat blijkt, zij hebben deze, waar wij nu staan, al op hun rekening staan. Maar wij zijn weer terug, dus de hele administratie moet overnieuw gemaakt….. pffft… de Engelsen zijn niet blij.

DSCN6668 (800x450)

Als alles op zijn plek staat, wandelen we even het strand op.

IMG_20180226_151709 (800x450)

De camping is wat verouderd, maar het is en blijft een mooi plekje.