maandag 26 februari 2018

Rio Mar 1

Kaart van Rio Mar

Om kwart over 8 meldt Ali zich bij de receptie van Bonterra Park: “We willen graag afrekenen, maar de stroom moet nog afgesloten worden”. Nu loopt er één figuur hier rond waar het chagrijn vanaf spat en die gaat ons helpen. Als hij bij de camper komt, begroet ik hem vriendelijk met een “Bon dias” “goedendag”. Die groet wordt nauwelijks beantwoord. Nou ja, dan niet, toch? Hij bekijkt de eindstand van de stroom en verdwijnt weer en ik rijd de camper van de plek. Even later zie is diezelfde pief weer naar onze plek rijden. Wat blijkt. Er is heel veel stroom afgenomen en dat klopt van geen kant. Mijn penningmeesteres regelt dit allemaal tot in de puntjes. Ze rekenen de standaard prijs en we kunnen weg. Adios en tot volgend jaar!

DSCN6657 (800x450)

Voordat ik de loftrompet over Spanje blaas. Zo kan het er dus ook uitzien, zoals mijn alerte fotografe haarscherp vastlegt. Deze opname is trouwens van een parkeerplaats achter een pompstation, toen de chauffeur aan een onherroepelijke verplichting moest voldoen.

Afbeeldingsresultaat voor sagunto castle

Hier zien we een groot gedeelte van het “kasteel” van Sagunto. We zijn daar een jaar geleden geweest met een excursie vanuit Benicasim. Zeer indrukwekkend. Het kasteel, dat zich naast de stad bevindt, is bewoond geweest door Romeinen, Moren, Iberiërs en Carthagers.

DSCN6661 (800x450)

Deze prachtige foto van mijn fotografe is de afbeelding van de “Stier van Osborne”, zoals hij wordt genoemd. Hier zit een heel verhaal achter, wat ik op een later tijdstip eens zal vertellen. (rechts in “ZOEK IN”) Vandaag de dag komt dit beeld steeds vaker terug in het dagelijks leven in Spanje en in het buitenland: als sticker achter op auto’s, op souvenirs (shirts, petjes, sleutelhangers, asbakken, tegels, onderzetters etc.)

DSCN6662 (800x450)

Als we de smalle straatjes van Oliva binnenrijden, waar om de honderd meter een verkeerslicht staat, weten we dat we in de buurt zijn van de camping. Jammer dat ons “vaste” Repsol pompstation geen gas op voorraad heeft. Dus daar moeten we één dezer dagen nog even een ritje voor maken.

Morgen het verhaal over onze ontmoeting met een aantal oud-Marokko reizigers.