dinsdag 13 februari 2018

Benicasim 16

Nog maar nauwelijks weer uit het zwembad, wat overigens de temperatuur van ijs begint te bereiken, kunnen we ons opmaken voor de Koningsmijl voor heren. Het wordt weer een spannende aangelegenheid.

Ontlading bij Kjeld Nuis na het behalen van de Gouden medaille in PyeongChang op de 1500 meter.

Patrick Roest, die als opvolger van Sven Kramer wordt gezien, pakt verrassend zilver.

Op de, nog steeds, volle camping is een ware volksverhuizing gaande. Sommige campers mogen een paar nachtjes op de campinglaan doorbrengen, zolang het verwijderen van de bomen duurt.

DSCN6571 (450x800)DSCN6573 (450x800)

De Nederlandse ACSI en hun Engelse evenknie, maken voor de komende dagen hun programma’s bekend. Je moet die oudjes toch een beetje bezighouden en voorkomen dat ze gaan pruttelen. In de omgeving van het toilet, waar ze elkaar in ieder geval treffen, kun je de morrende geluiden al waarnemen betreffende de heersende temperaturen. “Wij houden het hier wel voor gezien, we verkassen naar Altea”, zijn teksten van ontevreden camperaars. Nu houdt het in Altea ook niet over, maar die 2 graden extra pikken ze dan wel mooi weer even mee.

Gisteren probeer ik onze Duitse buurman te helpen met het uitrichten van zijn satelliet schotel, wat hij overigens in opdracht van zijn vrouw moet doen. Het chagrijn spat ervan af. Al klungelend met een mobieltje doet hij twee pogingen en geeft het dan, al vloekend, op. Ik weet niet of mijn aanwezigheid een positieve bijdrage heeft geleverd, want als ik hem, voor de tweede keer, een vraag stel krijg ik als antwoord: “Welches Teil im ersten Antwort haben Sie nicht begriffen” (welk deel van mijn eerste antwoord begreep U niet?). Poeh, nog nooit kreeg ik zo’n antwoord van een Duitser. Daarna begint hij te jeremiĆ«ren (jammeren) over de “te kleine” plaatsen, de “te krappe” douches en het slechte weer. Hij heeft het duidelijk niet naar zijn zin. Ik zoek maar een veilig heenkomen.

DSCN6549 (800x450)DSCN6570 (800x450)

Dan hebben deze Engelsen het beter voorelkaar met hun 1.40 m grote schotel hebben die gegarandeerd ontvangst. Voor morgen, Valentijnsdag, hebben ze hier ook een aanbod van prachtige zelfgemaakte kaarten. Hoewel ik denk dat het nu ietsje te laat is om nog te versturen.

De komende dagen lopen de temperaturen langzaam op naar de 20 graden.