zaterdag 17 februari 2018

Benicasim 20

Stuitend vroeg, voor ons doen, verlaat mijn bijslaap de echtelijke sponde (het bed) om de was te gaan doen. Maar dan moet ook ik eraan geloven en wordt mij een zwembroek toegeworpen, want mijn slaapspul moet ook gereinigd worden. Wat mij niet, maar haar kennelijk wel, verbaast is dat ze de enige is in het washok, want wie gaat er nu zo vroeg de was doen? Het is trouwens, net als gisteren, een “lytse wrâld” (kleine wereld) want er is weer een wolk mist over de camping neergestreken. Na het zwemmen en de koffie volgen we de Nederlandse verrichtingen in PyeongChang.

Afbeeldingsresultaat voor Olympische ringen

Tot vandaag heeft Nederland nog iedere dag minstens één medaille gewonnen, maar daar lijkt vandaag een einde aan te zijn gekomen.

De shorttrackers raakten allemaal uitgeschakeld, waarbij Sjinkie Knegt na een duw wordt gediskwalificeerd. Ook Itzhak de Laat redt het niet. Tenslotte slaagt Jorien ter Mors er niet in  een medaille te winnen op de 1500 meter. In de finale, tevens haar laatste shorttrackwedstrijd ooit, eindigt ze als vijfde.

O ja, het is me gelukt om een aantal animaties, rechts onderaan op deze pagina, te fabrieken. Daar is een selectie foto’s te bekijken van de afgelopen jaren.

======================================================================>>>>