dinsdag 30 april 2013

Onderweg 41

Evora

30 april 2013.

Vandaag wordt koning Willem-Alexander geïnstalleerd en we gaan het allemaal  via de televisie volgen.

Jaren geleden, toen de eerste tekenen kwamen dat we zouden stoppen met de boot, wou ik graag een zgn. buscamper.
Dat zijn busjes, zoals de VW LT, een Opel Vivaro of een Fiat bus, die omgebouwd zijn tot camper en door hun formaat zeer handig in gebruik.
Sommigen hebben van zichzelf een verhoogd dak, maar soms hebben ze ook een opklapbaar dak. Wat ze allemaal gemeen hebben is de 'schuifdeur'.
Nu heb ik al eens in een commentaar gelezen dat dit soort camper een gruwel voor de mede camperaars zou zijn, vanwege diezelfde schuifdeur.
Toentertijd heb ik daar niet zoveel aandacht aan besteed, tot vannacht.
Vlak achter ons staat een Mercedes camper busje met daarin 2 volwassenen en 3 kinderen. Het aantal keren dat de schuifdeur open gaat en met een 'rot'klap weer wordt dicht gesodemieterd is niet te tellen. Maar dat het met een ongelooflijk lawaai gepaard gaat kan ik nu, uit de grond van mijn hart, bevestigen.

Vanavond natuurlijk de return Real Madrid - Borussia Dortmund.

Morgen gaan we Evora weer bekijken.