woensdag 24 april 2013

Onderweg 35

Vila Nova de Milfontes

Vandaag gaan we het hebben over de flora, hier in dit gebied.
Zo vlak aan de oceaan is dit een Natuurpark, waarvan deze camping ook deel uitmaakt. Nu kan ik er van alles over vertellen, maar beelden spreken meer dan woorden, dus hebben we een paar foto's van de bloemen die wij, tijdens een wandeling, zijn tegen gekomen.


 




Het zijn n.l. 25 verschillende bloemsoorten die we gespot hebben in een klein gebied, dat we binnen 2 uur hebben kunnen lopen.

Het gebied is het Zuidwestelijke deel van Portugal en heet Serra do Cercal.
Tijdens de wandeling ontdekt ik in mijn onschuld nog meer mooie plantjes, maar Ali vindt dit mooi genoeg en roept, "dat is een struik en die doen niet mee". Zoals het zo vaak gaat, leg ik mij daar bij neer, enerzijds omdat ik geen enkel verstand heb van bloemen en anderzijds, zo liggen de verhoudingen.


 














Morgen gaan we richting Fornalhas Novas, waar Henk Ruhe zijn domicilie heeft. Het is een kleine 40 km van Vila Nova de Milfontes waar hij eerst heeft gewoond.