zaterdag 13 april 2013

Onderweg 24

Isla Cristina - Lagos

We zijn in Portugal en dat zonder dat we in de gaten hadden dat we de grens gingen passeren.
 Het enige wat ons opviel dat er een enorm bord van Toerist info stond en dat was het (hier hadden we ook een kastje kunnen kopen voor het gebruik maken van de tolwegen).

Achteraf blijkt dat de grote brug, over de Rio Guadiana, de grens vormt tussen Spanje en Portugal.


Ook de verkeer-deelnemers hebben een wat andere attitude oftewel houding ten opzichte van hun mede weggebruikers. Het "zal ik even snel voor U gaan" heb ik in dit korte ritje naar Lagos al menigmaal mogen ervaren. Het is weer even wennen. Wat ook weer wennen is, zijn de erbarmelijke slechte wegen die hier in Portugal liggen. Oke, we hebben er voor gekozen om de Estrada com Pedagio, oftewel de tolwegen te omzeilen en dat gaat ten koste van de kwaliteit, om het zo maar even uit te drukken.

Maar het is hier een partij mooi, alle verwachtingen worden overtroffen.
De omgeving is meer lieflijk en doet vriendelijk(er) aan dan Spanje.
Al is het maar de manier waarop de straatnamen worden aangegeven.

En wat ik bijna vergeet is dat  hier 1 uur vroeger is, dus de aanvangstijden van b.v. Sport in Beeld is om 6 uur en b.v. Eva Jinek op zondag is al om half 9 in de ochtend.

Wat ze hier ook hebben zijn Aldi's en Lidl's dus de broodnodige Bourbon kan ook weer worden ingeslagen.

Plotseling ontdekken we, langs de snelweg, een enorm zwembad waar een glijbaan boven prijkt. Waarschijnlijk krijg je een lunch pakket mee, want je bent, volgens ons, nogal even onderweg.

Op deze camping wordt geklaagd over de internet verbinding, maar nadat ik de wifi antenne op het dak van de camper heb gezet, heb ik een fantastische verbinding. Ik kan heerlijk vanuit de camper internetten.
We waren van plan een Portugees telefoon-kaartje te gaan kopen, maar een Nederlands stel heeft ons dat afgeraden, omdat je bijna overal wel Wifi voorhanden hebt. Zelfs bij koffiehuizen kun je, na bestelling van een koffie of espresso van 80 cent een uur lang Internetten.

We gaan het allemaal zien.....


De afslag naar Lagos via de N125 gaf een heel gek gevoel, toen TomTom riep dat ik afslag 1 moest nemen. Pardon? Afslag hoeveel? Jawel, afslag 1.