donderdag 5 maart 2020

Rio Mar 8

Terwijl ik als een slappe "skutteldoek" wat krachten tracht te verzamelen, neemt Hoofd-cleaning deze extra ruimte te baat om de camper uit te mesten. In het verleden heb ik nog wel eens gedroomd om een jaartje alleen op stap te gaan, maar ik vraag mij af of de camper na een maand nog wel leefbaar zou zijn.

De hele vloerbedekking wordt uit de camper gesleurd en ondergaat een uitgebreide Hoover behandeling. Voor diegene die niet op de hoogte zijn van de functie van een Hoover, wel: die klopt en die veegt en die zuigt. Alleen gebeurt dat nu handmatig.
De enige die hier in het geheel niet blij mee kan zijn, is de zonnebadende buurvrouw. De heg-afscheiding is nog niet geheel volgroeid, met als gevolg dat ze getrakteerd wordt op een zandbad. Ach, mussen doen dat ook dus ondankbaar kan ze niet echt zijn.

Op de camping ontstaat een prille liefde, waarbij het mannetje een schijnbaar eindeloos geduld aan de dag legt.

  Bella, het hondje van Gernot Gurke is, zoals ze dat noemen "hitsig". Dat blijft niet onopgemerkt door dit kleine mannetje, die al een aantal malen een poging heeft gedaan. Nu blijft het beestje pal voor de deur van Gernot liggen, wachtend op een volgende kans. Hoofd-fotografie ontdekt hem in deze positie, maar als ze even later terugkomt met een fototoestel in de aanslag, heeft Gernot hem al verjaagd.

Dit zou een opname kunnen zijn van bloesem die in een Chinese tuin bloeit.
Niet is echter minder waar, want deze opname verontrust Hoofd-dak reiniging in grote mate. Het is de wilg, die in de bloei komt. Dit eindigt meestal met gele troep op het dak en dat moet dan weer gereinigd worden.

Gisteravond maak ik in de tuin naast ons deze foto van de in bloei staande "wasbloemen". Maar ik word hard terug verwezen door Hoofd-botanie. Het zijn Spaanse Margrieten.

Om mij te overtuigen komt ze vanmiddag terug met een foto van echte "wasbloemen".

Kijk, ik word dan op mijn beurt weer heel nieuwsgierig waarom ze vanmiddag deze foto heeft genomen.