woensdag 25 maart 2020

Camper in de stalling

Er wordt, onder leiding van Hoofd-schoonmaak, hard gewerkt aan het reinigen van de camper.
Maakte ik een week geleden nog melding van de gele aanslag, die de bloesem achterlaat, het dak ziet er weer uit om door een ringetje te halen.
De camperstalling is gebeld en we kunnen rond half eeen de camper omruilen met de personenauto.
We hebben het idee dat Nederland binnen de kortste keren "op slot" gaat en dat willen we voor wezen.
Vanuit Spanje komen de berichten dat nu alle campings "ontruimd" moeten worden, dus voor de diehards komt er ook een einde aan hun avontuur.

Want er is een meneer in Spanje die op zijn veel gelezen blog, de volgende raad geeft:


Bent u ook in het bezit van een camper, dan raad ik u met klem aan om een paar weken lekker nutteloos te doen, en het einde van de crisis af te wachten.
Maak eens een wandeling in het bos.
Wat is dat waard? Wat mag dat bos dan kosten?
Hoeveel kost stilte?

Dit was 4 dagen geleden maar de situatie is danig veranderd. Want wat meldt deze meneer vandaag?

Ik voel me wel opgesloten als camper rijder.
Mag geen bezoek ontvangen, mag niet op het strand wandelen wat nota bene aan de camping grenst. Het sanitair en de douches zijn op de camping  afgesloten. Ik mag alleen naar de dichtstbijzijnde supermarkt, dokter, apotheek maar dan wel alléén. Niet samen. Zelfs in een taxi mag er maar 1 persoon mee.

Wij zijn in ieder geval blij dat we weer thuis zijn.