woensdag 23 september 2015

Bilthoven 1

Ik word vroeg  wakker van een enorme hoosbui, die een geweldig kabaal veroorzaakt op ons campertje. Nog half slaapdronken hoor ik Ali even later naar buiten gaan en 20 minuten later weer binnenkomen en dat terwijl het weer stortregent. “Ik ben in mijn badlaken door de regen gekomen” vertelt ze trots. Onderwijl lig ik mij zorgen te maken of we hier wel weer wegkomen, omdat het al aardig sompig begint te worden rondom de camper. Na het ontbijt en de rest van de ochtendrituelen hoor ik bij de buren het vertreksein al gegeven worden. Terwijl ik heel rustig wegrijd merk ik dat de ondergrond zachter wordt, maar zachtjes door rollend bereik ik, al slippend, het pad (zie mijn spoor op de foto beneden).

IMG_1112 (800x600)

Mink heeft minder geluk, 80 centimeter voordat hij met zijn achterwielen het weggetje heeft bereikt, is het uit met de pret. Het achterwiel zakt in de drassige grond weg en zijn voorwiel begint te slippen en dan is het einde oefening. We proberen nog, met behulp van de buurtjes, te duwen, maar dat is tevergeefs.

IMG_1113 (800x600)

Terwijl Ali belt, komen de mannen al met een trekker aanrijden en 10 minuten later staan ook Jikke en Mink op het pad.

SAM_9854 (800x600)

Onze bedoeling is om Rotterdam te vermijden en we kiezen voor een alternatieve route. Echter, de tunnel is voor alle verkeer afgesloten en onze “bottelnek” wordt de “Botlekbrug”, want daar gaat op dat moment een groot schip onderdoor, waardoor een heuse file ontstaat.

Voor de rest van de route naar Bilthoven ben ik dankbaar, dat mijn AliAli naast me zit, want TomTom laat het akelig afweten. Als voorbeeld, TomTom roept “Ga rechtdoor” en dat 2 x achterelkaar. Ik sorteer naar links op de ‘rechtdoor’ baan, terwijl AliAli roept “rechts” en als ik niet luister, iets nadrukkelijker “NAAR RECHTS!!” Terwijl TomTom ‘ijzerenheinig’ “Ga rechtdoor” blijft roepen. Omdat Ali de TomTom regelmatig “overruled” ga ik op het laatste moment naar rechts en Voilà, het is goed. Op dit soort momenten merk je toch weer, dat je een Provinciaaltje bent. Wat is er een verkeer op de weg, mijn hemel en de rijbanen schieten van links naar rechts en omgekeerd.

BosPark Bithoven

Kijk dan voel ik me meer thuis in Bilthoven en zeker op de prachtige camping Bos Park Bilthoven, waar een alleraardigste dame ons uitgebreid uitlegt hoe één en ander functioneert. Ze verzoekt ons wel om een ‘gunstig’ rapport op “Campercontact” te zetten. Maar als wij haar duidelijk maken dat dat absoluut geen pre is, omdat ze al met een 1 zijn aangemerkt door één van hun bezoekers, laat ze die hoop varen.

Morgen gaan we met de trein naar Utrecht.