zaterdag 4 juli 2015

Falkensteinsee 4

Ondanks dat dit de warmste dag zal worden, pakken we de fiets en peddelen naar Falkenburg. Daar hebben we een bakker ontdekt en passeerden, toen we er eergister doorheen fietsten, een stalletje met aardbeien, kersen en andere vruchten en groentes. Maar eerst maar even naar de bakker. Als we binnenstappen blijkt het niet alleen een bakker te zijn, maar een complete mini supermarkt. In het winkeltje doolt een man rond waarbij ik het vermoeden heb dat er een paar x en y chromosomen missen, of op z’n minst zijn verwisseld. Maar niemand die ook maar enige aandacht aan hem schenkt. Kennelijk hoort hij bij de inventaris. We kopen een brood, of liever 2 halve, want de juffrouw die ons helpt verdwijnt achter in het magazijn en komt een paar minuten later terug met 2 halve broden apart verpakt, maar wel gesneden. Bij de kassa blijkt de prijs hiervan 4,50 te bedragen. Nu ik wat om mij heen kijk ontstaat bij mij steeds meer het vermoeden dat ik verzeild ben geraakt in de werkomgeving van mijn jongste broer. Een klant staat een kleine 5 minuten bij de onbemande, of liever gezegd, ‘onbevrouwde’, kassa. Hij is het kennelijk gewend, want er gaat een enorme rust van hem uit. De aan Parkison lijdende winkeljuffrouw begint eerst een heel verhaal, alvorens achter de kassa plaats te nemen en met de klant af te rekenen. Het wordt tijd onze aardbeien te scoren in het stalletje even verderop. Het zal wel aan het weer liggen, maar als ik even voorbij het stalletje een stel bezig zie de markerings paaltjes langs de weg te verwijderen, zodat hun caravan gemakkelijker kan wegrijden, vermoed ik bij mezelf een zonnesteek. De Griekse dame in het stalletje vindt het maar doodgewoon. Hoogste tijd om de schaduw op te zoeken.

IMG_20150704_165105 (800x600)

Boven, de temperatuur IN de camper, beneden de temperatuur BUITEN. Oftewel respectievelijk 39,8 graden en 36,1 graad.

IMG_6906 (800x450)

Ali zoekt met dit soort temperaturen verkoeling in de Falkensteinsee.

IMG_6900 (800x450)

Maar ja een Friezin voelt zich wel thuis tussen de “Pompebleden”.

Na gisteren bijna de gehele dag met het Internet aan het klooien geweest te zijn, ligt het er vandaag WEER uit.