zondag 20 april 2014

Kipfenberg 4 bis

1e Paasdag

Er moet mij iets van het hart en wel het misbruiken van de diverse Nationale vlaggen. Jaren geleden vindt een onverlaat, dat je een Nationale vlag als een Banier aan een verticale vlaggenmast kan binden.

Mijn bezwaar zit hem in de manier van vastmaken van de vlaggen, als een Banier, aan de mast.

Bannier

Hier een voorbeeld van een Banier.

Afgezien van de afmetingen van een Banier kun je natuurlijk een Nationale vlag op deze manier aanbinden, maar dan moet je wel het ontwerp aanpassen.

Sommige landen hebben ‘verticale strepen’ in hun vlag, zoals

120px-Flag_of_Belgium.svg      120px-Flag_of_Romania.svg     Flag_of_France.svg

België                                   Roemenië                                   Frankrijk

Nederland en b.v. Duitsland hebben horizontale strepen in hun Nationale vlag.

120px-Flag_of_the_Netherlands.svg            Flag_of_Germany.svg

Indien je een dergelijke vlag wil  hijsen dan niet als een Banier, zoals in de volgende foto op deze camping genomen, het geval is.

SAM_3952

Op deze manier hijsen van een Nationale vlag stuit mij nog immer tegen de borst. Denk niet, dat dit alleen in Duitsland voorkomt, meerdere malen ben ik dit ook in Nederland tegen gekomen. Ali kan mij er nog steeds van weerhouden, hier iets van te zeggen tegen de uitbater.

Ik sluit mij, zeker op Paaszondag, maar aan bij de woorden  “God vergeef het hen, ze weten niet wat ze doen”.