dinsdag 8 april 2014

Frielendorf

We worden wakker door hevige regens en een harde wind, het is rond 8 uur, dus wij draaien ons nog een keer om en om 9 uur staan we op. Het is een vaste routine, stroom loskoppelen, die deze keer via de 40 meter haspel komt. Dat betekent een tijdje haspelen. Poten eronder weg en de oprijblokken verwijderen. Afvalwater- ton en toilet legen en terwijl ik nog even een rondje maak ontdek ik een enorme laag zand op de voorkant van de camper. De buurman kan mij vertellen dat dit zand uit Marokko is. Als ik een grap maak en vertel dat we dat echt wel hebben schoongemaakt, kijkt hij mij een beetje schaapachtig aan. Nee, het is de afgelopen dagen via de zuidenwind hier naartoe gewaaid. “Ach so” tja, wij waren vorig jaar in Marokko, vandaar “dem Spass”.

Volgens Ali moeten we naar Frielendorf, want daar is het mooi. Ze bedoelt dat daar een sauna is en het heerlijk sauna-weer is, bewolking en regen.

SAM_3797 (640x427)  Volgens de kaart rijden we een hele tijd op de “Fachwerkstrasse” en dat kun je merken aan de prachtige en grote vakwerk huizen, die we tijdens de rit tegenkomen. We hebben ‘vermijd snelwegen’ weer aanstaan en de weg voert ons door diverse mooie dorpjes. TomTom is gewillig, dat wil zeggen, tot aan het dorpje Frielendorf. We moeten linksaf en dan wordt het weggetje heel smal, ik bedoel heul smal. Als we dan ook nog een zandpad op moeten is het Ali genoeg, “we gaan terug”. Tom Tom pikt het weer soepeltjes op en laat ons de weg oversteken, waar we zojuist linksaf gingen en we rijden na 3 km  een dorp binnen. Met een prachtige bocht door het dorp, steken we even later weer de weg over……. en belanden we weer op precies hetzelfde weggetje als voorheen. “Terug”luid het commando naast me, maar eerst een beter adres ingeven. Wat ik ook ingeef, adres, coƶrdinaten, NKC camperplaatsen, hij blijft ons het zandpad opsturen. We blijven de “grote”weg aanhouden, tot we een enorm bord zien van de camperplek. Het uitzicht op de camperplek is fenomenaal. Hoewel de harde wind, op deze berg, ons vanavond nog wel eens parten kan spelen.

SAM_3801 (640x427) De rails op de foto wordt niet meer gebruikt.

 

 

Een droom

Ik word wakker en open rustig mijn ogen, voor me zie ik een sprookjesachtig meertje, de weerspiegeling in het zacht golvend water is de ene keer een donkere regenwolk afgewisseld met het flikkeren van het zonlicht. Het riet wiegt zachtjes op een lieflijk briesje. De uitgebotte pluimen van de lisdodden (doerebouten) staan statig in de wind. Aan de overkant van het meertje zit een zwaan op haar nest zit te broeden. De mannetjeszwaan zwemt parmantig rond het nest om zo iedere indringer op een afstand te houden.

20140408_175146 (640x360)

Het is geen droom, maar het uitzicht vanuit de rustruimte van de sauna, waar we vanmiddag hebben genoten.