dinsdag 26 juni 2018

Veldhoven 1

Even over negenen verlaten we de camping om richting Veldhoven te rijden. Vandaag bezoeken we Riky en Theo. Voor de vaste lezers misschien overbodige informatie, maar Riky en Theo ontmoeten we op onze Marokko reis in 2013. De daarop volgende jaren bezoeken wij ze ieder jaar in Benidorm, waar ze een vaste plek hebben.

DSCN7458 (800x450)

In het begin van Veldhoven komen we deze “rotonde” tegen. Zo’n 10 meter boven de weg cirkelen hier de voet- en fiets gangers veilig boven het verkeer.

DSCN7456 (800x450)

In de verte zijn de gebouwen van de Technische Universiteit in Eindhoven, te zien.

DSCN7461 (800x450)

Op het terras worden we hartelijk begroet door Misty en ik moet me al zwaar vergissen, maar het diertje herkent ons allebei.

Laat ik zeggen dat de verzorging weer helemaal tot in de puntjes is en Riky toont zich weer, eens temeer, een uitstekende gastvrouw.

Terwijl Theo een bezoekje aan de tandarts brengt, gaan wij even bij “Pietje” kijken. Al jarenlang horen wij van Riky over het stuk land waar Theo een schuur heeft. “Het lijkt daar precies op het kot van Malle Pietje, zo’n rotzooi staat daar” is haar tekst. (Malle Pietje was een figuur uit de kinderserie serie van en over Swiebertje.) DSCN7463 (800x450)

Maar Riky heeft de verkeerde sleutels mee, dus moeten we terug. En dan kan ik een hokje op mijn Bucketlist afvinken, want vanaf nu mag ik in de Jag rijden. Voor niet auto fanatici een Jag is een Jaguar en deze is ook nog es goudkleurig! Ik zie de foto nu voor het eerst en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat daar een vorm van ongeduld op te zien is: “gaan we nu??”

DSCN7468 (800x450)

We halen Theo weer thuis op en krijgen, op het land, uitleg over de groei van Notenbomen, pruimenbomen en alles wat te vinden is op het land.

Ons bezoek wordt afgesloten in een fantastisch restaurant, “De Bengel”. Mooie bediening en heerlijk bereid eten, grote klasse.

DSCN7469 (800x450)

Wij vertrekken naar camping “Het Denneke” en krijgen een idyllisch plekje, pal aan de vijver en genieten nog juist van de ondergaande zon.