zaterdag 27 augustus 2016

Steinhuder-meer 2 Dld.

Het belooft weer een prachtige dag te worden, al is het alleen maar omdat Ali om de paar minuten zegt “Wat een mooi plekje?”. Ik moet dat wel beamen, hoewel ik wel een beetje mijn bedenkingen heb. Bedenkingen, omdat onze plek wel heel riant is, ten opzichte van de andere gebruikers.

DSCN2206 (800x450)

Want laten we wel wezen, we staan er zeer riant bij, hier op de camperplek van “Camping Nordufer”.

DSCN2207 (800x450)

Terwijl  de “overkant” het met ietsje minder ruimte moet doen, oftewel, luifeltje, luifeltje. Ach ik troost ze maar “plaatsvervangend” met een uitspraak van mijn oudere broer, als ze met hun kleine bootje de Sneekermeer op gingen: “Voor ons schijnt ook de zon”. Dat laatste is zeker het geval, want het is alweer boven de 30 graden.

Dat weerhoudt ons niet om de fiets te pakken en richting Mardorf te gaan, waar we eerst maar even over de immense Trödelmark wandelen. Trödel is eigenlijk rommel, die je misschien aan een ander kan slijten. Halverwege geeft Ali het op, het wordt haar teveel en ik ben zo volgzaam dat ik maar met haar meega. Eerst maar eens een heerlijke warme wafel met bosbessen, vanille-ijs en een bult slagroom scoren. Tenminste voor Ali, want ik houd mij sterk. Kan ik vanmiddag weer een koud biertje vatten, want die krap 20 kilo afvallen vraagt zo zijn of haar offers, nietwaar?

DSCN2202 (800x450)DSCN2203 (800x450)

Het is een mooie wereld, hier rondom het Steinhuder-meer. Al komt het ons allemaal weer bekend voor, zodat de “O ja, hier was dit en dat” of “moesten we hier niet linksaf” regelmatig klinken. Wel zoeken we nog even de “camperplek” op die € 2,- goedkoper is, maar wij weten, en jullie nu ook, waarom we hier staan.