zondag 12 april 2015

Lloret de Mar 2

Ruim 45 jaar is het geleden dat we hier samen op onze eerste vakantie na ons trouwen zijn geweest. Al wandelend naar het centrum komen de verhalen weer los. “ Toen in Barcelona, stonden we aan het strand, onder van die matten met de trein vlak achter ons langs rijdend” weet Ali nog te vertellen. En opeens komt de foto van gister weer in mijn geheugen. Dat moet langs die weg zijn geweest. “Daar lagen die Engelse meisjes al helemaal verbrand aan het strand”, probeert Ali nog een keer. “Och lieverd, toen had ik alleen maar oog voor jou” en na deze opmerking zit ik de voor rest van de dag gebeiteld.

Het is warm en nog wel een hele tippel met een redelijk hoogte verschil.

SAM_8307 (800x600)

En “What go’s op up, has to come down” en dit keer via een lange, lange trap.

SAM_8305 (800x600)

We komen nog even in de verleiding een rondvaart te nemen, waarbij we in de gelegenheid zijn om het onderwater gebeuren op de Middellandse zee te bewonderen. Let even op de dame in de voorgrond, haar kind is kennelijk ergens anders, want zij is compleet van de wereld en ligt als een walrus in de zon te bakken.

SAM_8310 (800x600)

Het is gezellig druk op het strand en er worden goede zaken gedaan. De cocktail-bar heeft glazen van ruim 45 cm, gevuld met een onduidelijk drankje met namen als “Sexbom”, dat een Frans echtpaar samen gaan delen. De kosten zijn 11 euro, maar dan krijg je wel een crêpe papieren krans om je nek en drijft er een kunstroos op je cocktail. Na elk een teugje te hebben genomen komt de ‘aap’ uit de mouw, want tot 2 cm onder de rand, is de bloemenvaas gevuld met ijs. Ik geniet ondertussen van mijn heerlijk koel Hefe Weitzen Franciskaner biertje uit de fles.

SAM_8311 (800x600)

Terug op de camping gaat Ali toch nog even langs het zwembad, maar dit is zelfs voor haar een graadje of 5 te koud.

Morgen maar even een Fiat-garage bellen om naar mijn amateuristische reparatie te laten kijken.