donderdag 22 augustus 2024

Holzminden 9

Tjonge, tjonge, op een geven moment is de wind toch een keer op, zou je denken? Het is de afgelopen dagen winderig waarbij de kracht soms oploopt naar 7-8 Beaufort, die laatste sterkte wordt voor morgen afgekondigd. Dus gaat de antenne maar weer even op een lager pitje. 

Er zal wel weer een Nederlands wetenschappelijke uitleg voor zijn, maar een volgende uitspraak vind ik, laat ik het netjes uitdrukken, vreemd. Ik hoor het steeds vaker in nieuwsberichten. "Het dodelijke slachtoffer." Waarmee bedoeld wordt dat het slachtoffer is overleden! Ik zeg, "Zeg Dat Dan" want het slachtoffer, nu het dood is, is echt niet dodelijk (meer). Maar ja, zo heb ik jaren geworsteld met het woord Gijzelaar. Kijk, een wandelaar wandelt, een bedelaar bedelt, een handelaar handelt. Maar dan opeens is het niet de Gijzelaar die gijzelt, nee, met Gijzelaar wordt de Gegijzelde bedoeld, ik zeg "Zeg Dat Dan." Oké, ik houd erover op!

Ali wil, voor het Formule 1 Heineken Dutch Grandprix spektakel morgen losbreekt, nog even naar Heinsen, om te kijken naar oprijwiggen die iets hoger zijn dan die van ons. Nu hebben we er regelmatig een houten klos nog erbij onder en dat werkt tot nu toe ook goed. Nu voorspel ik haar al aan het begin dat we die hoge daar niet zullen vinden, maar het gaat natuurlijk ook om de "weg er naartoe" want die is mooi.

Hoewel dit veld met Zonnebloemen een beetje armetierig overkomt. Ze staan er bij alsof ze op hun laatste stengels lopen. Het ziet er maar zielig uit.

Bij de camperboer is niets van onze gading te vinden, tenminste in het pietepeuterige winkeltje, wat ze erbij hebben. Daarentegen is hun caravan- en camper aanbod ongelooflijk uitgebreid. Tjonge, hun hele terrein is werkelijk afgeladen. Er staan mooie exemplaren bij, moet ik eerlijk zeggen.


Bij Heinsen nemen we de Fähre naar de overkant en houden daar, in het wachthokje, pauze en genieten nog even van dit prachtige uitzicht.

Thuis wordt mij een heerlijk ijsje in het vooruitzicht gesteld en zo geschiede.