donderdag 15 augustus 2024

Holzminden 2

 Gelukkig koelt het vannacht een beetje af, want deze warmte  trekt toch wel een wissel op ons als mens. De plannen staan niet altijd even vast voor een volgende dag, natuurlijk afgezien van de geheime agenda van mijn mede reiziger. Gisteren vielen al wat opties te beluisteren, waarbij de eerste "even naar Höxter" te beluisteren viel. Als man moet je daar gevoelig voor zijn, want onbewust doet "Moeders wil...... " nog steeds opgeld.

Als vanmorgen niet onmiddellijk een plan wordt gelanceerd, stel ik maar voor om vandaag naar Hoxter te gaan. Het voorstel wordt met enthousiasme begroet, en dat is wat je wil, nietwaar?

Op de fiets voor de ruim 10 kilometer naar Höxter valt op menig moment een kreet: "Wat is het hier mooi he."



 Ze hebben dit jaar een soort thema van mensenbeelden en dat geeft een grappig beeld. Let ook even op die mevrouw helemaal achteraan tegen de gevel van het huis. Ook dat is een beeld, ontdek ik als ik beter kijk.

Maar, eerst maar een heerlijk broodje bij "ons" koffie tentje. Alleen lopen we de aanbieding mis, door andere koffie te bestellen en dan kost het (beduidend) meer. Ook een plekje te vinden, onder de parasol en in de schaduw, is even een puntje. 3 jonge dames zijn ons precies voor als ik een echtpaar zie vertrekken. Als ik even later een ander echtpaar aanstalten zie maken, meld ik mij, alleen iets te vroeg. UPH (uit pure hufterigheid) blijven ze nu langer zitten. Maar twee dames zien en horen het gebeuren en bieden even later hun plek aan. "Lief."

Vorig jaar heeft Ali bij Klingemann een paar schoenen gekocht. Dit jaar gaat ze op herhaling. Het "Rabbat" (korting) systeem is al even lastig als de prijzen van sommige exemplaren. Natuurlijk wordt er gekozen voor die van het "Neueste Saison" en moderne "deze kleur heb ik nog niet." Ja, als hier geen geduld van uitgaat, weet ik het ook niet meer.

Het thema "mens in de stad" wordt ook bij de diverse winkels doorgevoerd en dat geeft leuke effecten.

Bij Woolworth, een Engelse winkelketen die ook in Duitsland meer voet aan de grond krijgt, scoren we een dekbed overtrek, een plastic tafelkleedje en een antislip matje voor totaal €19,-. Dus kunnen wij weer met een voldaan gevoel richting Holzminden, ditmaal voor de wind.