woensdag 28 augustus 2024

Holzminden 15

Soms ben je iets te snel met je oordeel, maar ik laat U, lezers, daarover ook even oordelen. Hierboven een foto van een meneer die met een borstel de stenen in de rivier aan het schoonpoetsen is. Of deze meneer is zeer betrokken bij het milieu of hij wil de eendjes en ganzen een gemakkelijker opstap verzorgen, mijn hersenen kraken. Maar laat ik maar eerlijk zijn, Ik denk dat er een steekje los zit, zo dat is eruit. Nadat ik dit tafereel een tijdje  heb gadegeslagen, maak ik er toch maar een foto van. Want ik weet dat niemand mij zal geloven, als ik het vertel. De dames zijn op de fiets weg, dus moet ik met bewijs komen.

Dit is het slot bij Polle, want de Fähre bij Heinsen is uit de vaart, dus moeten ze die van Polle nemen.

Het uitzicht vanaf de pont over de Weser, blijft altijd een mooi plaatje. Rechts staat een grote touringcar, waar een horde schoolkinderen uit komt rollen. Zij gaan de klim naar het slot ondernemen. Arme kinderen, met dit weer nog wel.

Daar wagen de dames zich maar niet aan en zoeken, na de overtocht, de "koele" rijwind op de fiets weer op. Maar die koelte is relatief, om maar niet te zeggen dat het als een warme deken aanvoelt, zo beschrijven ze dat, als ze terugkomen. 

Oh, ja, de buurman, was ik bijna vergeten, nee hoor.... Hier staat hij zijn schoonmaakwerk nog even te bewonderen.


Om even later een stoel te halen en met een grote zak chips, genoeglijk in het water te gaan zitten. Hij heeft het in ieder geval koel, want het loopt inmiddels op naar de 29 graden.


Even wordt het nog spannend, als de rondvaartboot uit Hamelen stroomopwaarts aan komt varen. Ik verwacht een paar hoge boeggolven en zit klaar met mijn telefoon om zijn schrikreactie vast te kunnen leggen. Niets van dat alles, stoïcijns blijft hij zitten smikkelen van zijn chips en genieten van zijn heerlijk verfrissende plek, in de Weser. Steekje los? Nee, gewoon inventief.