woensdag 21 augustus 2024

Holzminden 8

 


Hebben jullie ook zo genoten van de "blauwe Maan"? Bij ons was hij niet blauw, nergens niet, zo ik hoor en lees, maar hij was wel vol. Ach ja, whats in a name, nietwaar?

Er wordt hevige wind, zo'n windkracht 7 op de schaal van Beaufort verwacht, dus haal ik de antenne naar beneden, voordat die in een hoepeltje achter de camper staat. Want 7,50 meter omhoog wil wel wat wind vangen. Sterker nog, ik zou voor jullie kunnen uitrekenen hoeveel vierkante meter oppervlakte in de lucht staat, maar dat laat ik maar even achterwege.... Maar de fietsen zijn zojuist al wel omgewaaid, dus een risico nemen doen we maar niet. Vannacht heeft het bizar hard en veel geregend, waardoor we allebeide, onafhankelijk van elkaar, toch maar even uit bed zijn gestapt op te kijken of het ook lekte. Ik deed dat natuurlijk na een sanitaire stop. Gelukkig bleef het droog naast de bijrijdersstoel.

Vanmorgen zijn we langs de Vodafone winkel, hier op de foto, geweest en ons vergewist van voldoende WiFi. Als het allemaal goed komt, zal "unsere Enkelin" voor een paar dagen komen en je kunt maar beter voorbereid zijn. Zo melden we ons ook even bij de fietsverhuur op de camping. €40,- zegt de beste man lachend. Als ik vraag of dat voor de rest van het jaar is, wil hij al weglopen. Nee, dat is per dag! Als het voor 5 dagen is, schenkt hij ons 1 dag, te betalen €160,- Ook de opmerking dat ik de fiets niet wil kopen maar alleen huren, valt niet in goede aarde. Tjonge, ik kan de kleindochter iedere dag met de taxi boodschappen laten doen, of in een restaurant laten eten, voor dat geld. We zoeken nog even verder.

De buurtjes verderop hebben een manier gevonden waarbij ze de beide honden uitputten, zonder dat ze zelf ook maar een meter hoeven te lopen. Ze gooien een stok in de Weser en laten de honden zo een kwartiertje zwemmen. 

De kazerne is ook weer terug van vakantie. We zien de militairen weer volop aan het oefenen. Hier zie je links een rubberboot, die een half uur op de stroming op dezelfde plek blijft liggen terwijl rechts, ja is moeilijk te zien, de collega's een soort landing uitvoeren met hun roei-rubberboten. Als ze weer voorbij komen schallen de "Haal op gelijk" maar dan in het Duits over het water. Niet dat dit helpt want het lijkt een zootje ongeregeld, zo er gepeddeld wordt.

Ook komt dit pieremachochel nog langs dobberen, waarbij het onduidelijk is, wie er roeit en/of stuurt, maar ze houden koers en daar gaat het tenslotte om.