maandag 26 augustus 2024

Holzminden 13

 

De wind is weer terug "op de poef" en kan ik weer met een gerust hart de HF antenne omhoog draaien. Ik maak gelijk vanmiddag een paar verbindingen met onder andere Algeria, Mongolië en Bosnië/ Herzegovina.

Dan is gisteren de eerste avond en nacht, met zijn drieën, in de camper en dat is echt weer even wennen. Je raakt na een tijd(je), met z'n tweeën, gewend aan een bepaalde routine en dan geeft eentje meer een andere dynamiek. Maar het lukt! Het is reuze gezellig met onze kleindochter en vanmiddag besluiten de dames om op de fiets naar Höxter te gaan, om te winkelen. Toch stoer, want heen en weer is het toch gauw 25 kilometer.

Maar ze doen het niet "Umsonst," want ze laten het zich goed smaken, gezien de enorme ijscoupes met amarenen. Natuurlijk wordt één en ander vergezeld door een zwerm wespen. Maar ja, alles heeft zo zijn prijs.

Ook Romy laat zich betoveren door de feeërieke uitzichten in de buurt van Luftringen aan de Weser.


Ik, arme ziel, mag de hele dag aan de studie en dat trekt rare wissels op je geestelijke gesteldheid.


Hier staat de jonge dame haar zonden te overdenken. Wat mij gelijk doet denken aan een schilderij van Edvard Munch, de Noorse schilder.
Tja, noem mij maar sentimenteel.