donderdag 18 januari 2024

Lloret de Mar 3

 

Laat ik maar beginnen met het weer van vandaag. Onderaan in het midden staan de temperaturen van vandaag. De onderste temperatuur is buiten, maar dan wel in de schaduw. De bovenste temperatuur is binnen in de camper en dat om 13.38 uur in de middag. En nee, de verwarming is echt uit.

Oke, even een kleine update van mijn zendperikelen, De verbinding met het Nederlandse Rondje op 20 meter is gelukt. Ook meldde PA2JO uit Sebaldeburen zich, omdat een Gronings station het erbij liet zitten. Dat met een "sprietje" van 7 meter de lucht in.... ik doe het ervoor.

Tegen de middag wandelen we nog even naar het centrum om een bezoekje aan de Chinees te brengen. Nee, geen Chinees eten, maar een winkel waar je zowat alles kan kopen. Je hoeft het niet te bestellen op AliExpress, het ligt hier gewoon. 

Halverwege waan ik mij heel even 50 jaar terug, toen ik ook met een dergelijk gespierd lichaam door de wereld bewoog,

Deze mannen zijn werkelijk de hele dag met niets anders bezig dan oefeningen te doen op de "brug" met gelijke leggers, ja zo heet dat nu eenmaal. Trouwens, Ali heeft over die gespierdheid van mij een andere herinnering. "Gespierd ja, maar dan een gespierde spijker." Ik kan het er weer mee doen.


Ze zijn er weer, de druk kwetterende papegaaien. De één noemt het de Halsbandparkiet, maar er wordt ook wel gesproken over een Myiopsita monachus, oftewel een Argentijnse papagaai. Geluid maken ze in ieder geval en veel ook. Het is een wonder dat deze zich op de foto laat vangen, want normaliter zie je ze amper.

Ik heb nog een leuk filmpje waarbij Ali mee staat te bewegen met "Nederland in Beweging" van vroeger Olga Commandeur. Nu wordt dit mede door Barbara de Loor de ex-schaatsster gedaan. Want het bewegen gaat ook in de camper door, natuurlijk. Maar dat lukt niet anders dan via YouTube en daar heb ik toestemming voor nodig van de actrice.

De toestemming is er, veel plezier....... Voor je gaat lachen, probeer het zelf eens, voor 1 x