vrijdag 27 januari 2023

Benicasim 2

Gisteravond trakteren we elkaar op een etentje in de bar restaurant van het resort.

Zo leeg als het hier is, treffen we het gisteravond niet aan. We hadden bij het reserveren al gezien dat ze "onze" 2 persoons tafeltjes hebben verhuisd en dus zitten we nu iets meer in het midden van een afgeladen vol restaurant. Lekker pal naast de Palletkachel. Lekker smuk, zeg maar. Aan kwaliteit heeft het restaurant niet ingeboet, alles is nog even lekker als vorig jaar, alleen is er nog maar eentje van de "oude" bediening over. Ach, kniesoor, nietwaar?

We staan "Te Plak", om er maar eens een Frisisme ertussen door te gooien. Tot onze verbazing zijn de mensen, van deze plaats, al om 10.00 uur vertrokken, dus kunnen we na de koffie "Alejándose", oftewel verhuizen.

We staan nu op de voorste plek van de "Calle", of zoals het receptiemeiske zei, "el lugar delentero". Eerst dacht ik dat ze zei, dat we onder de lantaarn kwamen te staan, maar dat betekent voorste rij. Het is nu 2 uur en om eerlijk te zijn staat het zweet op onze ruggen, want de zon doet ernstig haar best en uit de wind is het ronduit warm.

Die mevrouw, die met haar achterste uit de camper steekt, is Ali, want die is nooit klaar met inruimen en weer netjes maken van alle troep die uit de garage komt.

Ter illustratie tussen de buitentemperatuur en de kracht van de zon, achter het acrylaat, zie je hier: buiten 14.1 graden en binnen is het 30.1 graden. Inderdaad, het is nogal een verschil.

De grootste klus heb ik met de satellietschotel. Alles staat geïnstalleerd en ik heb een sterk signaal. Maar als ik binnen kijk, heb ik een dubbel beeld. Ik probeer van alles, maar dat brengt geen soelaas. Op een gegeven moment geef ik de boom de schuld, die zal wel een reflectie afgeven. Ja, weet ik veel, je bedenkt wat. Dus de hele prut weer los en op een andere plek proberen. Na een hoop gedonder met uitrichten... U raadt het al, nog steeds een beeld alsof ik scheel ben. Ook krijg ik het signaal niet meer zo sterk, ik geef het op. Na een half uur probeer ik de originele schotel op het dak van de camper, echt waar "dubbel beeld". Nu rest mij maar 1 ding, ik haal de complete spanning van de installatie, zet hem, na een tijdje weer aan........ Hoera, het beeld is zo strak als ...... 

Heeft het weesgegroetje kennelijk toch nog geholpen.