zondag 15 april 2018

Benidorm 28

Nederlandse temperaturen bereiken ons nu ook. Oké, dat klinkt wat cynisch, maar wij horen dat het in Nederland ook mooi gaat worden. Iedere keer weer horen we hier van doorgewinterde overwinterraars: “Het is nog nooit zo koud geweest, of nog nooit zoveel wind gehad, in deze periode”. Nu weet ik niet of dit in de categorie past, die mijn vroegere onderwijzers en leraren vroeger toepasten: “Nog nooit heb ik zo’n slechte klas gehad”. Gelukkig beleven wij de afgelopen weken het weer als mooi. Maar ik geef het toe, mijn chagrijn wordt ook een beetje ingegeven door het “druiste” rijden van Max Verstappen in China, waardoor hij een zekere podiumplaats weggeeft.

Hoofd-marktloper gaat vandaag in haar eentje haar fetisj bevredigen, omdat ik de Formule 1 wil bekijken. Rond half elf voeg ik me bij haar, om gezamenlijk naar de boulevard te wandelen. Lia heeft, zoals gewoonlijk en voor de laatste keer, een plekje gereserveerd. Voor de laatste keer, want morgen vertrekt ze weer richting Nederland. Niet alleen daardoor zullen we haar missen.

IMG_20180415_110523 (450x800)

Piet toont hier trots zijn zelfgemaakt schilderij, dat hij heeft gemaakt voor een familielid, dat graag een aandenken wilde hebben van haar paard, dat ze heeft moeten laten inslapen.

IMG_20180415_124602 (800x450)

Het is misschien een slecht “bruggetje”, maar als ik deze meneer, met zijn hond, voorbij zie komen, komt ook hier, onbedoeld, het woord paard in mij op.

IMG_20180415_151329 (800x450)

Toch krijgen we het idee dat Benidorm een beetje “leegloopt”. Op de boulevard is het rustiger dan normaal, dus heeft de “Belg” ook last van de vertrekkende toeristen. Normaal is dit terras op zondag afgeladen met Nederlanders en Belgen. Nu is het “maar” tot de helft gevuld.

Dan nog een laatste, pijnlijke, mededeling…..

PSV kampioen!!!!!