maandag 2 april 2018

Benidorm 15

Er wordt wat af-geklaagd in de camperwereld. Daarom is het een hele verrassing als ik gisteren op Facebook de “Camperclub zonder klagers” tegenkom. Ik meld mij aan en kom door de ballotagecommissie. Na wat gelezen te hebben plaats ik de volgende foto.

IMG_20180326_132607 (800x450)

De foto is nog niet geplaatst, of er komt al een reactie, doelend op de was aan de lijn “Geen gezicht!” schrijft Anna Snijder een mevrouw uit Jávea (Spanje) en misschien heeft ze wel een punt. Op haar reactie komen een aantal reacties zoals: “Dan kijk je toch niet!” en nog een hele reeks met felle kritiek op mevrouw Snijder. Met verbazing volg ik dit op mijn laptop scherm. Ik vermoed dat dit een 1 april grap is en ik wil, grappend, reageren met: “Mijn 1e bericht in deze groep “Camperclub zonder klagers” en direct een klager?” Nou, dat had ik beter niet kunnen proberen. Proberen ja, want mijn reactie wordt iedere keer onmiddellijk geblokt en verdwijnt steeds weer als sneeuw voor de zon, wat ik ook intik. Sommige oudjes worden drommels handig met zo’n computer. Even later  word ik volledig verbannen uit de groep “Camperclub zonder klagers”.


Op deze tweede paasdag, die voor de Spanjaarden geen betekenis heeft, is het een stuk rustiger op de boulevard. Het raakt bewolkt en de “bloteriken” vluchten weer naar hun onderkomens om iets aan te trekken. Ook de “uitkijk” voor de balletje, balletje jongens verschijnen weer.

IMG_20180402_110904_01 (451x800)

Maar als de “sterke arm” in aantocht is wordt het hele circus weer opgepakt en een veilig heenkomen gezocht.

IMG_20180402_124455 (800x450)

Maar op de boulevard is de rijrichting van het éénrichting-verkeer veranderd en dan is het zelfs voor het gezag soms een probleem wie er nu de goede kant op rijdt.