zaterdag 7 april 2018

Benidorm 20

Gisteravond laat arriveert nog een camper. Kennelijk een Spanjaard, want hij manoeuvreert het gevaarte aan de andere kant van hun perceel, maar met de in- uitgang naar ons toe. Dit doen Spanjaarden om niet de gehele dag in de zon te zitten en ze gaan dus met de “rug” naar het zuiden staan. Vanmorgen blijkt het een Engelsman te zijn, met een camper van het “vasteland”, dus met het stuur gewoon aan de linkerkant.

Koffiedrinken bij Levante is altijd weer een avontuur en er gebeurt altijd wel wat. Zo komt iedere ochtend een oudere Engelse meneer, op een scootmobiel, een kopje koffie drinken en zijn krantje lezen. De laatste dagen heeft hij een charmante scharrel mee. Dat laatste bedenk ik er overigens bij. Hij is uiterst galant en laat haar dan ook in zijn scootmobiel rijden en loopt hij er zelf naast….

IMG_20180407_110738 (800x451)

Vanmorgen rijdt de dame in kwestie met een luide knal tegen het paaltje aan. Met de handen in het mooie grijze haar zit ze zijn commentaar af te wachten, wat overigens uitblijft. Hij bekijkt de schade, lacht minzaam en poseert in alle rust voor deze foto.

IMG_20180407_110532 (800x451)

Even later komt dit vehikel luid kuchend aan. Dat kuchende geluid moet een claxon voorstellen en trekt zeker de aandacht. Piet kent de, als clown verkleedde, jongeman en begroet hem in het Arabisch, want hij schijnt uit Marokko te komen.

IMG_20180407_105440 (800x451)

Ook is er weer een nieuwe bruid op het strand aangekomen, die gezien haar omvang zeker niet in aanmerking komt voor de erewacht tijdens Dodenherdenking bij de Waalsdorpervlakte. Want wat blijkt, er is geen plaats meer voor forse mensen in deze erewacht. Ik doe hierover er het zwijgen maar toe.

Oh, en dan….. via, via, komt mijn koffiegesprek met Piet en Lia  op “Zwarte gaten”. Nu is dit een onderwerp waar ik, als ik er te lang over nadenk, helemaal kierewiet van word. Ik kan het simpelweg niet bevatten.

“Als de brandstof van een ster opraakt, kan deze de druk van de zwaartekracht niet langer weerstaan. De kern implodeert en laat een leeg stuk ruimte achter”.

Zwart_gat

Hoezo zwaartekracht in het heelal? Ook al lees ik dit honderd keer, ik kan mij er ook geen voorstelling van maken hoe ik mij “een leeg stuk ruimte” moet voorstellen.

Ik kom namelijk niet verder dan wat ik ooit iemand hoorde zeggen over de definitie van een gat.

Een gat is “niets” met een rand eromheen”.