zaterdag 31 augustus 2019

Holzminden 4






Eerst maar even een paar opnames van campers, die gisteren ondanks dat ze geen reservering hebben, toch doorrijden. Dat is frustrerend, als jij netjes op je beurt staat te wachten om ook "ans Wasser" te staan. Let op, dit zijn mijn frustraties en hoeft "helemaal niet waar" te zijn.


Gisteren wordt een "Grillen" aangekondigd en dat is "Spekkie voor het Duitse bekkie". Met drommen melden de vleeseters zich bij de kiosk en lopen even later weer weg met bakken vol "Bratwurst" etc. Ze staan in de rij en ook de terrassen zitten vol. Mocht U enige afgunst bespeuren bij Uw scribent, wel, dat klopt. Want het ruikt allemaal heerlijk, maar ik durf het risico niet te nemen.

Het is vanmorgen een "Lytse Wrâld". Dus krijg ik de opdracht om een foto te maken van de Weser. Gelijk ga ik maar even langs Wilfried voor de bestelde forel. Als ik hoor dat iemand uit Lippe een plek krijgt zonder te hebben afgesproken, vraag ik ook maar even "tussen neus en lippen" door of er nog vrije plaatsen zijn. Zegt het mannetje koeltjes  "wenn du möchtest". Ja natuurlijk man, daarom zijn we hier! We vliegen op de fiets naar het water, vinden een mooie plek en rennen terug. Ik denk niet dat we het boeltje ooit sneller bij elkaar hebben geruimd.

Binnen 10 minuten staan we aan het water en genieten met volle teugen van ons mooie plekje. Ik zeg een week.

Ondanks de 32 graden wil Hoofd-activiteit toch nog even een "stukje" fietsen. Maar eigenlijk wil ze naar de Obi in Hoxter, om ook zo'n mooie stoel te kopen. De warme lucht ligt als een klamme deken over je heen als we richting Hoxter fietsen. Er wordt een nieuwe stoel en een nieuwe parasol aangeschaft, dus het wordt een onaangenaam tochtje terug. Maar het lukt!

Eenmaal terug worden we weer welkom geheten door de familie gans, die kennelijk een lekker hapje verwachten. Eerst maar eens een lekker koel biertje en de Eindredactie verleiden om in deze 36 graden de zaak te redigeren.