zondag 25 augustus 2019

Willingen 5

Vanmorgen word ik wakker van hoorngeschal. In eerste instantie denk ik, dat de buurman zijn radio iets te hard heeft staan, maar als ik naar het toilet loop blijkt dat het uit het dorp komt. Het blijft ook niet bij één hoorn, het is een heel orkest. Het is een mooie klank, zeker als de melodie wordt beantwoord door een enkele trompet ergens verderop in het dorp, alsof het een echo betreft.
Vanuit het hotel in de bergen klinkt even later een accordeonist, die een aantal deuntjes door de bergen laat schallen.
Ik weet niet of het muzikale intermezzo erbij hoort, maar even later komen horden mensen de berg oplopen. Navraag op de camperplaats levert geen duidelijkheid over deze festiviteiten.

In de loop van de dag komen steeds meer plekken op de camping vrij. Onze buurvrouw meldt dat het niet langer een "Kuschel camping ist." Ik vraag om uitleg. De campers staan niet meer zo dicht naast elkaar, dat je elkaar kunt "Kuscheln" (knuffelen). Er is weer ruimte. Zo, weer wat geleerd!

Op deze camperplaats is plaats voor 54 campers en er is één toilet voor de heren en 1je voor de dames. Dit levert natuurlijk wel eens een wachtrij op.
Maar daar hebben ze hier een oplossing voor bedacht. Op dit lieflijke zitje kun je op je gemak wachten op een vrij gemak.
Maar wat verwacht je ook van een Top Platz.

Wat ook top is, zijn de Nederlandse dames hockey. Ze verslaan, na een spannende strijd, de Duitse dames in de EK finale met 0-2.