zondag 1 februari 2015

Benicassim 2

Nadat de was is gedaan en op de Australian open Novak Đoković  Andrew Murray verslaat , roept Ali “Vamos a La Playa”.

IMG_20150201_115329 (800x593)

Het is prachtig weer en het is een heerlijke wandeling naar het strand.

IMG_20150201_143116 (800x593)

Het lijkt alsof wij de gehele boulevard voor ons zelf hebben. De jas kan uit, sterker nog, moet uit, want het is ruim 21 graden. Ongelooflijk als je bedenkt dat in Nederland de sneeuw valt.

IMG_20150201_143701 (800x593)

Maar wat is het hier prachtig en wat prijzen we onszelf gelukkig dat we hier mogen zijn. Op de terugweg wandelen we nog even de SuperMarcado binnen om een heerlijk brood te kopen.

Terug op de camping maken we nog even een rondwandeling en ontdekken we dat het een internationale aangelegenheid is. Noren, Sweden, Duitsers en vooral veel Engelsen.  Vermakelijk is het om de begroetingen onderling te horen, ik krijg altijd het gevoel dat ze nog een hete aardappel in hun mond hebben. Nee, dan die Duitser die een Engelsman in het steenkolen Engels uitlegt hoe de satelliet schotel ingesteld dient te worden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook zo langzamerhand stapelgek wordt van het hoge gepiep van hun Satfinder.

SAM_7345 (800x600) 

Onze achterbuurman heeft geen halve maatregelen getroffen. Hij heeft deze Daf omgetoverd tot een heuse Heavy Duty camper. Maar of hijzelf wel satelliet ontvangst heeft met zijn mini schoteltje betwijfel ik ten zeerste. Als ik hem even later er naar vraag bevestigt hij mijn vermoedens.