vrijdag 18 januari 2019

Pont a Mousson

Gistermiddag kunnen we de camper halen. APK en 2 nieuwe winterbanden voor. Verder wordt onze slaapplek voor de komende 6 maanden helemaal nagekeken. Da’s maar goed ook, want het linker voorwiellager heeft ruimte en de borgpennen zitten los. Tjonge wat zijn wij toch blij met Douwes Garage uit Ten Boer. Als we terug naar huis rijden, krijgt Hoofd route het ineens op haar heupen. Nu is ze de afgelopen dagen al aan het voorbereiden geweest en staat eigenlijk alles al reisklaar. “We vertrekken morgenochtend”, klinkt het resoluut, als de hagel en natte sneeuw op onze voorruit slaan. Het wordt een natte inpaksessie, maar het lukt! Bekaf ploffen we in ons bed.


Vanmorgen word ik vroeg wakker en als ik het gordijn open, zie ik de eerste vliesjes ijs al op het water verschijnen. “We krijgen een Elfstedentocht” roep ik naar Hoofd ontbijt, die zich nog eens omdraait. Bij haar moet het altijd even “inzinken” en dan, “Oké, ik kom er ook uit”. Ontbijt en de laatste spullen inladen en om 10 over 8 draaien we de A28 op.
Een prachtige zonsopkomst is ons deel, als we richting Assen rijden.




Het vriest en de weilanden zijn wit van de vorst en winterse neerslag, wat al snel voor de eerste slachtoffers zorgt.


Als de Maas langszij komt, kan Luik niet ver meer weg zijn. Onze TomTom wil ons dwars door de stad hebben, maar dat is niet toegestaan voor voertuigen van 6 meter of langer. Maar gelukkig biedt AliAli en Sygic Truck uitkomst.


Ring Luik is snel gevonden en tuffen we op de rechtmatige manier door deze Belgische stad. “We halen Pont a Mousson nog bij licht” spoort de bijrijder mij aan.

Zowaar, de camper stroom is nog niet aangesloten of Hoofd fotografie heeft dit plaatje geschoten op haar favoriete camperplek in Pont a Mousson.

Morgen gaat het richting onze wijnboer.