maandag 21 januari 2019

Gava 2 (Barcelona)

Dag 2 op camping 3 Estrellas en het is er eentje die ik mij had voorgesteld. Heerlijk luieren, RTL Boulevard kijken vanuit bed en aansluitend Koffietijd, tijdens de koffie.
Een klein, maar irritant, puntje is de onwillige medewerking van Live Writer, waar ik deze blog mee maak. Het programma weigert foto’s mee te publiceren. Oké, ik werk er wel omheen, zo dat tegenwoordig heet.


Gisteravond beleven we een prachtige zonsondergang, tja, houd dan Hoofd-fotografie maar eens binnen.
Over gister gesproken. Bij aankomst melden we ons bij de receptie en kiezen een plek uit waar we vorig jaar ook stonden. Die is vrij, dus wij zijn weer helemaal gelukkig. Maar… daar aangekomen is de plek bezet. We checken onze papieren, maar het is echt “onze” plek.

Ik klop aan bij de Engelsman en deze meldt dat hij overal mocht staan, zo is hem door een medewerker gezegd. “Tja, maar U heeft U daarna niet meer bij de receptie gemeld?” vraag ik en toon hem onze papieren, waarop deze plek vermeld staat. De man ruimt, met tegenzin, zijn stroomdraad op en vertrekt. Ik hoop niet dat hij nog steeds over de camping aan het dolen is, op zoek naar ook een mooi plekje.


Volgens Hoofd schoonmaak heeft de camper dringend een wasbeurt nodig. De strooipekel kan een verwoestende uitwerking op de lak hebben. Het is mooi weer, ik denk zo rond de 12 graden in de schaduw, maar in de zon is het het ruim 17 graden.

Dan is het, na gedane arbeid, heerlijk toeven zo in het zonnetje.

Morgen maar iets over onze opnieuw opgepikte hobby van “Vliegtuig spotten”.