maandag 18 april 2016

Arcen 2

Vannacht hebben we, sinds lang, de kachel aan laten staan want het heeft gevroren en dachten we er even over om de schaatsen weer uit het vet te halen. Wat is er toch aan de hand, of moeten we onze vaste intrek in Spanje nemen? Ik weet het, “april doet wat ie wil”, maar kom op zeg 5 graden vorst?

Vandaag gaat het naar de Wellnes, vlak naast het vakantiepark Klein Vink. De Wellnes omvat 3 Terminaal baden en een groot aantal sauna’s, en ja, ik weet dat het Thermaal bad heet, maar als ik kijk naar de gemiddelde leeftijd van de bezoekers…… Maar ons doet het goed en het is alweer een tijd geleden dat we een saunaatje pakten. Ik heb maar geen foto’s gemaakt want, geloof me, hier heeft de zwaartekracht het bij de meeste bezoekers gewonnen.

SAM_1451 (800x533)

Dreigende wolken pakken zich alweer samen boven het park en we verwachten weer regen en harde wind.

SAM_1454 (800x533)

Ali is weer helemaal gelukkig, want ze heeft weer een “wild” dier gespot. Op de gehele reis hebben we, zegge en schrijve”, 1 platte en 1 levende vos gezien en laat ik een schildpad even buiten beschouwing. Vogels in overvloed, zelfs de kanariepietjes in de palmbomen hebben we gezien.

Ali vraagt naar WiFi, maar als ze de prijzen ziet, “wil ze eerst nog even overleggen”. De KPN vraagt de volgende prijzen; 1 uur is 5 euro, 1 dag is 15 euro, 1 week is 40 euro, 1 week met 10 personen is 119 euro !!!          Ik geloof werkelijk dat de KPN helemaal van de p.t ger.kt is. Maar gelukkig zijn we in Nederland en kunnen we ons eigen tegoed aan data opstoken.

SAM_1453 (800x533)

Morgen gaat het richting huis, via Obelink in Winterswijk. We willen daar nog een paar aankopen doen, bijvoorbeeld tegen de koude voeten, want ook hier gaat de leeftijd een woordje meespelen.

9 mei steken we de plas over om Engeland te gaan verkennen.