woensdag 29 januari 2020

Benicassim 3

Tjonge, het is en blijft altijd weer een klusje, dat tent opzetten. Temeer omdat tijdens de allereerste keer dat de tent stond, we overvallen werden door een storm. Voordat dat weer gebeurt, gaan nu alle haringen in de rotsgrond, tja en dat valt niet mee, op mijn leeftijd. Als het dan ook nog eens 20 graden is en de zon in je nek staat te hijgen..... U begrijpt natuurlijk wel, beste lezer(es) dat dit voorgaande een onmiskenbaar excuus is om zo dadelijk een heerlijk koel pilsje te nemen.

Gisteren vertelde ik, dat we nieuwe UV bestendige kit hebben aangebracht, langs het grote luik op het dak van de camper. Natuurlijk moet dan eerst de oude kit verwijderd worden. We vegen dat zonder nadenken in het grind en daar krijgen we vandaag enorme spijt van. Terwijl ik, iedere keer als ik de camper instap, goed mijn voeten veeg, ligt er steeds weer grind in de camper. Wat is het geval. De oude kit is nog steeds flexibel en vooral nogal plakkerig. Dat blijft aan je schoenen hangen en daar blijft het grint dan weer aan plakken. Het is nog erger dan oude kauwgom.

  Het levert Hoofd-schoonmaak aardig wat nawerk op, ondanks dat we een "afwasgelegenheid" pal voor onze deur hebben. Eigenlijk is er sinds jaar en dag helemaal niets veranderd. Vroeger bij het behangen, want wat konden wij samen voortreffelijk, werd het nawerk ook al door haar gedaan. Ik herken het nog uit mijn diensttijd als Hofmeester. De koks donderden hun vuile lepels en pannen ook achter hun derrière, wat wij, Hofmeesters, vervolgens mochten opruimen.

Ach, zo heeft ieder zijn of haar lot.