zaterdag 30 september 2023

Verleden tijd?

 


Dit feeƫrieke beeld kon wel eens tot het verleden gaan behoren. Nee, ik ga niet de nieuwe Pelleboer of Piet Paulusma uithangen, want het gaat niet over de sneeuw. Ook heb ik nog niet genoeg van de sneeuwruimster, dus, No Swet mensen. Het gaat om de camper voor de deur.

Want hij staat alweer in de stalling. Time flies when you are having fun en dus kon de auto weer op de parkeervergunning gezet worden. Nou, dat bleek een zogenaamde "Mijl op zeven" te worden. Allereerst weigerde de App van de gemeente de personen auto aan te nemen, totdat we ons realiseerden dat die op naam van Ali staat. Maar wat veel enger was, ik ontdek een zinnetje in de app. "Kampeer auto's kunnen geen parkeervergunning meer aanvragen." Ik druk die zin even diep weg, want dat doen mensen die in paniek raken. 

Dus Ali gaat inloggen in de gemeente app. Maar voordat "haar" auto wordt geaccepteerd, moet ze even een "verklaring van deelgebruik" uploaden. Nu raakt zij in paniek.... want hoe, hoe, moet ik dat doen....??

Ik weet de oplossing. Ik bel met de gemeente. Een zeer lieftallige jongedame staat mij te woord. Die verklaring moet er komen (punt), omdat ik ook van de auto gebruik maak. Ik barst uit mijn vel. "Mevrouw, al laat ze haar buurjongetje van 12 in die auto rijden, daar heeft de gemeente niets, maar dan ook niets mee te maken. " Ik krijg steeds meer respect voor deze jongedame. Ze blijft rustig en beschaafd, wat ik niet van mijzelf kan zeggen. Ali ziet het uit de hand lopen. "Ik kom wel naar het loket, kan ik bij U een afspraak maken?" Dat kan, maar die verklaring moet alsnog mee! "Of Uw man moet meekomen" oppert ze. Ali heeft een rijke fantasie en ziet mij al boos worden bij het loket van parkeerzaken. 

Maar we zijn er nog niet! Het zinnetje komt weer naar boven! Ik wil weten hoe het met Kampeerauto's gaat worden. "Vanaf volgend jaar mogen campers niet meer een vergunning aanvragen" is het droge antwoord. Er volgt een uitleg, dat we nog wel 3 dagen (blijkt 16 uur per week te zijn)  op een bezoekerspas mogen staan om in en uit te laden. Ik zal U de rest van het gesprek besparen! Ik vraag nog wel even waar de burgemeester woont, want vult Ali aan:  "dan parkeert hij de camper voor zijn deur." De jongedame kan wel een afspraak met het secretariaat van de burgemeester maken. "Nou nee, laten we Koen maar met rust laten" (Ik ken Koen Schuiling persoonlijk, kwam vaak langs in de studio). Humor heeft ze zeker en ik vraag of ze meer van dit soort heftige gesprekken heeft. "Och meneer, er zijn veel ergere mensen dan U."

Dus, trek ik mijn parkeervergunning, voor de camper terug, want dat mag volgend jaar toch niet meer en dan kan de auto (van Ali) erin, zonder verklaring van deelgebruik.

We moeten er mee leren leven, 2 dagen voor een eventuele keuring, schoonmaken en inpakken.