dinsdag 5 september 2023

Henxel 2

 Het is al zonnig als we uit de camper stappen, heel zonnig en het gaat warm worden, zo zijn de verwachtingen. Dus is het plan om eerst 'even' naar Obelink te fietsen voor een nieuwe campingtafel,   om daarna nog even inkopen te gaan doen.

Ali heeft de navigatie aangezet via Google Maps, dus wat kan er misgaan. Nou, laat ik het kort houden, veel. Haar geluid staat uit en de zon schijnt op haar schermpje. Ook is er een weg opgebroken, waardoor de navigatie ook nog eens vastloopt. Als ik "snel" even mijn Google Maps aanzet en Obelink aanklik, gaat het helemaal mis. Want, wat blijkt, er zijn 2 Obelink's alleen is de andere het distributie centrum. Dus begin ik maar te vragen.... maar... de Winterswijkers weten het ook niet.... Kortom, we fietsen krap 10 kilometer, wat 6 km had moeten zijn. Maar wij maken er geen grapjes meer over, want dat is voor sommige mensen te pijnlijk.

Dit is em, tenminste wordt hem/haar. met traploos verstelbare poten. Dat laatste is heel handig op ongelijke grond, zoals de afgelopen maand in Holzminden. Die andere tafel kon je 2 cm uitdraaien, wat lang niet voldoende was. Deze is traploos verstelbaar over 20 cm.


Vergeet ik helemaal ons plekje te duiden. Het zijn enorme grote plekken, met aan de voorkant een groot stuk kunstgras. Zo te zien houdt dat geen mollen tegen, want onder het kunstgras door lopen grote mollen gangen. Ach ja, mollen zijn eigenlijk ook stekeblind. Wij leggen er toch ook maar een kleed voor, want anders loop je constant zand naar binnen. Oh ja, dat hokje rechts, dat is ons privé douche, wasbak en toilet. Ik zit vanmorgen voor de camper en er kondigt zich een sanitaire stop aan. Normaal moet je dan een heel eind wandelen, nu prijs ik mij gelukkig dat ik 10 stappen "van mijn eigen toilet" zit. Ook zullen mensen om mij heen ervaren dat het prettiger toeven is in mijn buurt, omdat ik toch wat vaker zal douchen.


 Nog even een stukje nostalgie. Holzminden met een ondergaande zon. In dit geval klopte de uitspraak "Avondrood, water in de sloot" niet! Het was de volgende ochtend prachtig zonnig.

"Der neue Campingtisch kommt am Donnerstag."