woensdag 19 januari 2022

Lloret de Mar 3

 We maken een beste klap, voor wat het slapen betreft. Om 11.00 uur op bed en pas om 9.00 uur, de volgende ochtend, wakker worden. Natuurlijk, het zijn intense dagen, als je aan het reizen bent, dus zullen we er wel aan toe zijn geweest. 

Het zonnetje piept alweer boven het appartementen complex uit en laat de frisheid van de nacht al snel verdwijnen. Heel vroeg zit Hoofd-zon-aanbidding alweer buiten en probeert zoveel mogelijk vitamine D op te slaan.

Ik weet niet of deze mevrouw diezelfde vitamientjes wel binnen krijgt, want jezelf totaal onder een sjaal te verbergen helpt natuurlijk niet.

Na de koffie schraap ik alle moed bij elkaar en tover de drone tevoorschijn, terwijl hier aardig wat bomen in de buurt zijn.
De drone is aangeschaft om de geplaatste zonnepanelen bij tijd en wijle te inspecteren en natuurlijk is het ook mogelijk om op vakantie een paar leuke plaatjes te maken.

Nu is deze opname niet perse gemaakt om een naakte buurman, die zijn camper dak aan het reinigen is, maar het is een leuke bijkomstigheid.

Maar je kunt wel leuke overzichten van een camperplek maken, als is het niet in al te hoge kwaliteit. Met dat laatste ben ik druk bezig, maar moet nog toestemming losweken van Hoofd-financiƫn.

Vanmiddag wandelen we nog "even" naar het strand. Wat ik nog steeds leuk vind is de strijd van de Catalanen om onafhankelijk te worden, hoewel het wel een hoog Don Quichot gehalte heeft.

Zo langs de palmbomen wandelen geeft altijd wel een mediterraan gevoel en weet je weer dat je in het buitenland bent. Heel moedig neemt Hoofd-navigatie de telefoon ter hand om ons via Google-maps naar het strand te geleiden. Het is maar 1,5 km, dus een kleine 15 minuten wandelen. Na 20 minuten onderweg te zijn, informeer ik toch maar eens voorzichtig hoe ver het nog is. Een blik op haar telefoon leert mij dat de afstand groter is geworden naar 2,3 km en is het nog 28 minuten ver.
Ik schakel Sygic in en inderdaad, we moeten terug! Na 10 minuten geeft Hoofd-wandeling het op, "we gaan terug" is haar stellige standpunt. 

Morgen weer een dag.