zondag 30 januari 2022

Benicassim 7

 Vandaag sla ik de zwemsport voor een keertje over, omdat ik mijn eigen sport moet beoefenen. Vandaag is namelijk de finale van AustraliĆ«n Open, tussen de Rus Medvedev en de Spaanse Rafael Nadal. Roep nu niet onmiddellijk dat sport "kijken" geen echte sport is, dan verschillen we van menig. 

Nadat ik het ontbijt heb verzorgd en voor Hoofd-zwemmen een tijdslot heb geregeld, zet ik mij achter de laptop, de tijd is 9.25 uur. Ja inderdaad, achter de laptop omdat Canal Digital alle Discovery Benelux kanalen van de satelliet heeft gegooid omdat de rechten te duur werden en daar vallen de Eurosport kanalen ook onder.

Maar gelukkig hebben we nog altijd Ziggo-Go, zodat we op het ragfijne beeld van het Chromebook kunnen genieten van deze enerverende wedstrijd.

Na een 0-2 achterstand in sets, weet Nadal de wedstrijd, in 5 uur en 24 minuten nog in zijn voordeel te beslissen. Set-standen 2-6,  6-7 wordt het 6-4, 6-4 en 7-4 voor Nadal. Hij wordt hiermee G.O.A.T. oftewel Greatest Off All Time met 21 Grand Slam's achter zijn naam. 
Meneer Djokovic dacht deze titel ook "even" op te halen, maar ja, dan moet je jezelf wel laten vaccineren, want ze zijn daar in Australiƫ zeer streng, als het om Covid-19 gaat.

Denk niet dat ik de enige enthousiaste toeschouwer ben, ook de Spanjaarden op de tribune leven vurig mee.
Kijk, ik zit 20 minuten eerder achter het chromebook en neem de huldiging ook nog voor een groot deel mee, maakt toch snel 6 uur, is dat sport of niet.

Hoofd-beweging staat erop om nog even naar de boulevard te wandelen en dat kan uiteraard geen kwaad, gezien mijn zitvlees.


Bij de uitgang staat een ware politiemacht rondom een vervreemdend voertuig. Kennelijk in de overtuiging dat zoiets nooit de weg op mag. Maar blijkbaar kunnen ze geen belemmerende argumenten vinden, want na onze wandeling staat het Franse fertuut er nog steeds.