woensdag 26 januari 2022

Benicassim 3

 Gisteravond gaan we, sinds lange tijd, weer eens uit eten in het restaurant van BonterraPark. We hebben besproken en onze naam staat keurig op het tafeltje, wat we hebben uitgezocht. Hoofd-restaurantgang neemt als voorafje een tomatensoep, ik waag me aan de risotto met paddenstoelen. Slechte keus, maar een nieuwe ervaring. De risotto ligt in een grote bult op het bord, als een letterlijke rijstebrijberg. Voor de rest is het allemaal perfect voor elkaar, al weet ik niet of de vis wel had gekozen voor rode wijn.

Oh, Hoofd-lawaai meldt dat onze achterbuurman slechts een eenmalige uitspatting heeft gehad met zijn jaren 60/70 muziek. Nu is het heerlijk rustig.

Vanmorgen meld ik mij op de link voor het reserveren van een zogenaamd "zwemblok". Gisteren is mij dat omstandig uitgelegd. Je creëert hiermee een blok van 50 minuten, zodat er niet teveel mensen tegelijk op 1 plaats zijn. Fantastisch bedacht. Nu de uitvoering nog. Ik kijk om half negen op de link en ontdek dat er reeds een reservering staat. Officieel kan dat pas een half uur voor aanvang van het tijdslot. 10.00 uur gaat het overdekte zwembad open dus eerder dan half tien heeft geen zin. Ik zit helemaal klaar in mijn zwembroek, maar de link geeft alleen maar errors. Om kwart voor 10, kleed ik me aan en meld me bij de receptie. Dezelfde lieftallige jonge dame, die het mij gisteren uitlegde zit er nu weer. Haar Engels is nog even roestig als mijn Spaans. Om een lang verhaal kort te houden, mag ik mij vanavond, bij de receptie,  melden en dan reserveren ze voor ons het tijdslot van 10.00 uur. We gaan het vanavond en morgen allemaal  beleven.

Vanmiddag gaan de fietsen van de Camper. Het is ongehoord zoveel opgedroogd pekel er aan de elastieken zit, zo ook op het afdekkleed. Via de Via Verde gaat het naar Oropesa, zo'n 8.5 km langs de Middellandse zee, met prachtige vergezichten.

Het blijft een prachtige tocht, zeker met dit mooie weer is het genieten geblazen. 

In Oropesa vleien we onze derrière op deze stenen bank en dat is geen pretje. De temperatuur van de zon heeft zich nog niet meester gemaakt van de op marmer gelijkende bank en die is dan ook ijskoud. 

De immense appartementen complexen ontberen nog hun bewoners en wij vragen ons af of je niet veel last van de wind zal hebben als je op je balkonnetje ligt te zonnen.

Een nieuwe ziekte maakt zich van Spanje meester, zeker bij de jongelui is de elektrische step helemaal in zwang. Het is al zo ernstig, dat er een wet is uitgevaardigd dat deze apparaten niet meer op de stoep mogen rijden. Onderweg staan een paar jongelieden dwars met hun stepjes op de weg. Op mijn "Hola", Spaans voor "Hallo",  maken 2 knapen de weg vrij, terwijl een derde het wel stoer lijkt om nog even, met een schijnbeweging, te doen alsof hij nog voor mij langs gaat. Ik denk dat hij gedurende de avond nog wel eens aan mij terug denkt, zeker als hij over zijn pijnlijke dijbeen wrijft.